بلاگ پازلی

راهنمای ورود به کنترل پنل هاست

راهنمای ورود به کنترل پنل هاست- اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی- puzzley 17
آنچه در این مطلب خواهید خواند:

با استفاده از راهنمای ورود به کنترل‌پنل هاست شما می‌توانید با سیستم مدیریت سایت خود اشنا شوید. کنترل‌پنل هاست، سیستمی است که شما می‌توانید با استفاده از آن، فضای هاستی را که خریداری کرده‌اید مدیریت کنید. انواع کنترل‌پنل برای هاست وجود دارد که سی‌پنل(cPanel) جز محبوب‌ترین کنترل‌پنل‌ها در کشور ما است. استفاده از سی‌پنل برای کاربران راحت‌تر است و بیشتر افراد از آن استفاده می‌کنند.
در حال حاضر شما ست‌کردن دی‌ان‌اس‌ها را در قسمت قبل انجام داده‌اید و حدودا بعد از ۲۴ یا ۴۸ ساعت سایت شما فعال و در دسترس خواهد بود و شما می‌توانید به کنترل‌پنل هاست خود دسترسی داشته باشید. در این قسمت می‌خواهیم به صورت مختصر به قسمت‌های مهم و کاربردی سی‌پنل بپردازیم، پس با ما در بلاگ پازلی همراه باشید.

برای ورود به کنترل‌پنل هاست دو راه وجود دارد:

۱- روش اول: لینک مستقیم

در این روش شما می‌توانید به صورت مستقیم و از طریق لینک وارد کنترل‌پنل هاست سایت‌تان شوید.
پس از اینکه دامنه و هاست شما به هم متصل شدند، یک ایمیل تحت عنوان زیر برای شما ارسال می‌شود که باید آن را مطالعه کنید:
راهنمای ورود به کنترل پنل هاست- اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی- puzzley 14در این ایمیل شما شناسه‌کاربری و رمزعبور کنترل‌پنل خود را مشاهده می‌کنید. به خاطر داشته باشید که بعد از ورود، رمزعبور خود را تغییر دهید.(راهنمای تغییر رمزعبور در همین ایمیل قرار داده شده‌است، حتما آن را مطالعه کنید.)
راهنمای ورود به کنترل پنل هاست- اپلیکیشن ‌ساز موبایل پازلی- puzzley 13همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید دو لینک آدرس ورود به کنترل‌پنل برای شما نمایش داده شده است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
توجه: دقت کنید که این لینک‌ها منحصر به فرد هستند و برای هر سایتی متفاوت است و لینک‌هایی که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید مخصوص سایت زردک بوک هستند.
فرمت کلی لینک ورود به کنترل پنل هاست به این صورت است:
۲۰۸۲: آدرس سایت(یا آی‌پی سایت)
پس از کلیک روی لینک آدرس ورود، وارد صفحه ورود سی‌پنل می‌شوید:

راهنمای ورود به کنترل پنل هاست- اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی- puzzley 15در این صفحه باید شناسه‌کاربری و رمزعبوری که برای شما ایمیل شده است را وارد کنید و دکمه‌ی “log in” را بزنید.
طبق تتصویر زیر وارد فضای کنترل‌پنل هاست می‌شوید:
راهنمای ورود به کنترل پنل هاست- اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی- puzzley 16در ادامه هر قسمت را توضیح خواهیم داد.

۲- روش دوم: از طریق سایت سرویس‌دهنده هاست

از آن‌جایی که ما در قسمت‌های قبل دامنه و هاست را از سایت میهن‌وب هاست خریداری کرده‌ایم برای ورود به کنترل‌پنل هاست باید از طریق این سایت اقدام کنیم.
برای این روش شما باید ابتدا وارد حساب‌کاربری خود در سایت میهن وب‌هاست شوید.(اگر هاست خود را از سایت دیگری خریداری کرده‌اید باید وارد حساب‌کاربری خود در آن سایت هاستینگ بشوید.)
برای ورود به سایت میهن وب‌هاست روی لینک روبه‌رو کلیک کنید: mihanwebhost.com
طبق تصویر زیر در قسمت سمت چپ بالای صفحه‌ی سایت دکمه‌ی ورود را کلیک کنید:
راهنمای ورود به کنترل پنل هاست- اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی- puzzley 1

اطلاعات حساب‌کاربری قبلا برای ایمیل شما ارسال شده است، اگر آن‌ها را به خاطر ندارید، می‌توانید ایمیل خود را بررسی کنید یا از گزینه‌ی فراموشی رمزعبور استفاده کنید.
راهنمای ورود به کنترل پنل هاست- اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی- puzzley 2
طبق تصویر بالا باید ایمیل و کلمه‌عبور خود را وارد کنید و بعد از تایپ کد امنیتی دکمه‌ی “وارد شوید” را بزنید تا وارد حساب‌کاربری خود شوید.
زمانی که وارد شدید تصویر زیر را مشاهده می‌کنید.
راهنمای ورود به کنترل پنل هاست- اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی- puzzley 3همانطور که در تصویر بالا مشخص شده است در حسا‌ب‌کاربری خود از قسمت “مدیریت سرویس‌ها” ، گزینه‌ی”سرویس‌های من” را انتخاب کنید.
وارد صفحه‌ی زیر می‌شوید:
راهنمای ورود به کنترل پنل هاست- اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی- puzzley 4همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، هاست سی‌پنلی را که خریداری کردید در اینجا می‌بینید و فعال است. باید روی دکمه‌ی “مشاهده جزئیات” کلیک کنید.
در صفحه‌ای که برای شما نمایش داده می‌شود تمام اطلاعات جزئی مربوط به هاست خود را می‌توانید، مشاهده کنید. اما قسمتی از این صفحه که ما برای ورود به کنترل‌پنل هاست به آن نیاز داریم قسمت “فاکتورها” است.
راهنمای ورود به کنترل پنل هاست- اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی- puzzley 5در قسمت “فاکتورها” روی دکمه‌ی “ورود به کنترل‌پنل هاست” کلیک کنید.
با کلیک روی این دکمه وارد فضای کنترل‌پنل هاست (سی‌پنل cpanel)، طبق تصویر زیر، می‌شوید.
راهنمای ورود به کنترل پنل هاست- اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی- puzzley 9۱. دکمه‌ی صفحه اصلی: هر دفعه با کلیک روی این دکمه، به همین صفحه اصلی که مشاهده می‌کنید، برمی‌گردید. این صفحه به قسمت‌های مختلفی تقسیم شده است. که در آموزش‌ بعد به توضیح بخش‌های مهم و کاربردی آن می‌پردازیم.
شما در این صفحه بخش‌های زیر را مشاهده می‌کنید:

  • پلاگین‌های اختصاصی
  • فایل‌ها (FILES)
  • دیتابیس(DATABASES): دیتابیس را مخزنی از اطلاعات در نظر بگیرید. این قسمت شامل جداولی است که تمام اطلاعات سایت و کاربرهای شما را در خود نگه‌داری می‌کند. ( اگر تا به حال چیزی از دیتابیس نشنیده‌اید نگران این قسمت نباشید قدم به قدم با هم پیش خواهیم رفت.)
  • دامنه‌ها(DOMAINS)
  • ایمیل(EMAIL)
  • متریک(METRICS)
  • امنیت(SECURITY)
  • نرم افزار(SOFTWARE)
  • تنظیمات پیشرفته(ADVANCED)
  • اولویت‌ها(PREFERENCES)

۲. مدیریت کاربرها (user manger): زمانی که روی این دکمه کلیک می‌کنید وارد صفحه مدیریت کاربرها می‌شوید. طبق تصویر زیر، شما می‌توانید به عنوان مدیر با استفاده از این قسمت، کاربرانی را که نیاز است به سی‌پنل سایت‌تان دسترسی داشته باشند، را اضافه کنید و دسترسی‌های آن‌ها را تعیین کنید.
راهنمای ورود به کنترل پنل هاست- اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی- puzzley 10۳. دکمه‌ای که با نام دامنه شما مشخص شده است: این دکمه در سمت راست پنل شما قرار دارد و با کلیک روی این دکمه طبق تصویر زیر، منویی برای شما باز خواهد شد که با استفاده از گزینه‌های آن می توانید تنظیمات حساب‌کاربری خود را تغییر دهید. به عنوان مثال موارد مربوط به امنیت و پسورد، تعیین زبان پنل مدیریت، تغییر رنگ و استایل برای پنل مدیریت و…
همه‌ی این تغییرات را می‌توان به راحتی انجام داد و با چالش خاصی روبه‌رو نخواهید بود.
علاوه بر این دکمه، در پایین صفحه اصلی و در بخش اولویت‌ها(PREFERENCES) شما می‌توانید این تغییرات را اعمال کنید.
۴. اخبار عمومی: همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید در سمت راست سی‌پنل، علامت زنگ قرار دارد. معمولا پیام‌ها و اخبار مهم از این طریق برای شما ارسال می‌شود و با کلیک روی آن می‌توانید پیام‌ها را مطالعه کنید.
۵. خروج: با کلیک روی دکمه‌ی خروج(logout) شما می‌توانید از حساب‌کاربری سی‌پنل خود خارج شوید. دقت کنید که بعد از هر دفعه که کارتان با پنل تمام شد حتما از آن خارج شوید.
۶.اطلاعات عمومی: در این قسمت اطلاعات عمومی دامنه و هاست‌تان نوشته شده است و می‌توانید اگر در جایی به آن‌ها نیاز داشتید از آن‌ها استفاده کنید.
۷.statistics: تمام مشخصاتی که برای خرید هاست در قسمت‌های قبل به آن اشاره شد در این قسمت نمایش داده شده است و شما می‌توانید روند تغییر و میزان آن‌ها را بررسی کنید. به عنوان مثال میزان فضای حافظه‌ای که سایت شما آن را اشغال کرده است یا میزان پهنای باند مصرف شده و…
در این آموزش با فضای کنترل‌پنل هاست(سی‌پنل) آشنا شدید و در قسمت بعد به بررسی و آشنایی با چند قسمت مهم از سی‌پنل می‌پردازیم.

امیدواریم آموزش مفیدی برای شما باشد و با استفاده از نقشه راه در این آموزش‌ها با ما همراه باشید.

[modalsurvey id=”924478511″ style=”flat”]

به اشتراک بگذارید:

شکیبا قهوه‌چی
شکیبا قهوه‌چی
همیشه شکیبا هستم با یک لبخند بزرگ روی لبم. :) از رنگ‌ها انرژی می‌گیرم برای همین هر چیزی که رنگی باشه رو دوست دارم. اکثر اوقات کارها،افکار و احساساتم رو می‌نویسم و از نوشتن خسته نمیشم برای همین وارد پازلی شدم که از این استعدادم استفاده کنم و محتوا تولید کنم. :) به طراحی و دیزاین علاقه زیادی دارم و در این زمینه درحال یادگیری هستم. همیشه سعی میکنم که کاری که بهم سپرده می‌شه رو درست و دقیق انجام بدم. اگر دوست دارید بیشتر با من آشنا بشید آیدی اینستا و لینکدینم رو براتون میذارم: Insta: shinolifeee linkedin: shakibaghahvechi

2 دیدگاه در “راهنمای ورود به کنترل پنل هاست

  1. وردپرس گفت:

    بسیار عالی و کارآمد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Asset 1@3x
روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

20 درصد تخفیف ویژه خرید، برای تمام پکیج های ساخت اپلیکیشن

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن