23-5

ساخت اپلیکیشن مشابه دیوار

ساخت اپلیکیشن مشابه دیوار و شرکت های بزرگ یکی از راه های توسعه و یا شروع کسب و کار برای افرادی است که قصد راه اندازی و گسترش یک کسب و کار را دارند. این اپلیکیشن ها به عنوان نمونه های استارتاپی موفق در ایران مورد توجه بسیاری از افراد هستند و نمونه های مشابه زیادی از روی آنها ساخته می شود. در این بین ساخت اپلیکیشن مشابه دیوار یا شیپور برای درج آگهی مشتریان زیادی دارد و افراد زیادی قصد راه اندازی سرویس های درج آگهی برای حوزه های مختلف را دارند.

اپلیکیشن دیوار چگونه عمل می کند؟

مخاطبان اصلی پلیکیشن مشابه دیوار به دو دسته تقسیم می شوند، کسانی که به دنبال کالا یا خدمات خاصی هستند و کسانی که آن کالا یا خدمات را ارائه می دهند. این افراد می توانند با ثبت نام در اپلیکیشن، آگهی مورد نظر خود را درج کنند تا افراد متقاضی آن از طرق ارتباطی مشخص شده در آگهی با آنها تماس بگیرند و کالا یا خدمات مورد نظر را خریداری یا سفارش دهند.

شیوه درآمد زایی اپلیکیشن دیوار چگونه است؟

همانطور که گفته شد دیوار محلی برای درج آگهی و جستجوی خدمات است. از آنجایی که حجم آگهی های درج شده در طول یک روز بسیار زیاد است آگهی های قدیمی تر از دید مخاطبان دور می شوند و شانس کمتری برای تماس و یا فروش دارند. بنابراین قابلیتی در این اپلیکیشن گذاشته شده است که صاحبان آگهی می توانند با پرداخت مبلغ مشخص به ازای هر آگهی آن را به بالای فهرست آگهی های دسته انتقال داده و برای مدت مشخص در آنجا نمایش دهند.

شیوه های دیگری هم برای کسب درآمد از این اپلیکیشن ها وجود دارد اما اصلی ترین شیوه کسب درآمد از اپلیکیشن دیوار این روش است. از جمله روش های دیگر می توان به نمایش تبلیغات، پرداخت حق عضویت، ثبت آگهی پولی و یا فروش مستقیم کالاهای پرطرفدار توسط خوتان اشاره کرد.

ویژگی ها و امکانات اپلیکیشن دیوار

اصلی ترین ویژگی ها و امکانات موجود در اپلیکیشن مشابه دیوار پازلی شامل موارد زیر می شود:

حساب کاربری

قابلیت ثبت نام با شماره موبایل و ایجاد حساب کاربری

ثبت آگهی

قابلیت ثبت آگهی توسط فرم های سفارشی سازی شده

دسته بندی آگهی

قابلیت ایجاد دسته بندی برای آگهی های ثبت شده

جستجو آگهی

قابلیت جستجوی آگهی دلخواه در دسته آگهی ها

چیدمان محتوای آگهی

می توانید محتوای آگهی ها را به صورت دلخواه دیزاین کنید.

فرم ساز پیشرفته

گرفتن انواع مختلف محتوا نظیر متن، عکس، لوکیشن و غیره

دکمه تماس

عدم نمایش شماره آگهی دهنده و تماس با کلیک بر روی دکمه

پوش نوتیفیکیشن

قابلیت ارسال پوش نوتیفیکیشن به کاربران

0 +

دسترسی نامحدود به همه افزونه ها

علاوه بر امکانات اصلی اپلیکیشن دیوار پازلی، می توانید از تمام 38 افزونه مختلف پازلی و امکانات پنل مدیریت آن استفادکنید. این امکانات قابلیت هایی نظیر اتصال به درگاه پرداخت، بلاگ، فروشگاه آنلاین، ویدئو، موزیک و پادکست،فروش فایل، چت پشتیبانی، محاسبه خودکار قیمت و فرم پیشرفته هستند که در اختیار شما قرار می گیرند. همچنین در صورت درخواست سورس مشابه اپلیکیشن دیوار نیز در اختیار شما قرار داده می شود.

هزینه ساخت اپلیکیشن مشابه دیوار

هزینه ساخت اپلیکیشن مشابه دیوار با تمام قابلیت ها و امکانات فعلی آن مبلغ زیادی را می طلبد.. با کمی جستجو می توانید از مبالغ چند صد هزار تومانی تا چد صد میلیون تومانی را در بازار پیدا کنید. دقیقا نمی توان گفت که کدام یک از این اپلیکیشن ها و قیمت آنها بهترین گزینه برای ساخت اپلیکیشن دیوار است. اما شما می توانید با درخواست نمونه تست و بررسی امکانات و قابلیت ها و مقایسه آنها با بودجه خود بهترین حالت ممکن را پیدا کنید و اپلیکیشن خودتان را سفارش دهید.

شرکت های برنامه نویسی اپلیکیشن معمولا مبالغ بالایی برای ساخت این گونه اپلیکیشن ها درخواست می کنند و این تنها هزینه ساخت اپلیکیشن دیوار است و هزینه نگهداری و پشتیبانی پیش رو به صورت جداگانه و مدت دار محاسبه می شود.

از طرف دیگر برخی سرویس های اپلیکیشن ساز نیز قابلیت ساخت اپلیکیشن دیوار را دارند اما شاید برخی امکانات جزئی مانند گفتگوی بین کاربران را نداشته باشند و یا در صورت نیاز قابلیت سفارش اختصاصی و کد نویسی آن قابلیت را به شما پیشنهاد کنند. مزیت این سرویس ها این است که هزینه های ساخت اپلیکیشن در آنها به مراتب پایین تر ازشرکت های برنامه نویسی تمام می شود و خدمات پس از فروش نیز دارند.



عوامل موثر بر هزینه ساخت اپلیکیشن دیوار

هزینه ساخت اپلیکیشن دیوار به عوامل مختلفی بستگی دارد، که از جمله آن ها می توان به پلتفرم های پشتیبانی شده، طراحی و توسعه گرافیکی، روش توسعه و ساخت اپلیکیشن، ویژگی های مورد نظر و ... اشاره کرد. در ادامه برخی از عوامل موثر بر هزینه ساخت اپلیکیشن دیوار را بررسی می کنیم:

  • پلتفرم های قابل پشتیبانی: تصمیم بر اینکه اپلیکیشن بر روی یک پلتفرم خاص یا چندین پلتفرم عمل کند (مانند iOS، Android یا هر دو) تأثیر زیادی بر هزینه دارد. توسعه بر روی چندین پلتفرم ممکن است هزینه بیشتری را برای شما داشته باشد.
  • طراحی و توسعه گرافیکی: طراحی و توسعه ویژگی‌های گرافیکی، آیکون‌ها و ظاهر کلی اپلیکیشن نقش مهمی در هزینه دارد. طراحی‌های پیچیده‌تر و گرافیکی زیباتر ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد.
  • ویژگی ها و امکانات: ویژگی ها و امکانات مورد نظر شما بر روی هزینه ساخت اپلیکیشن دیوار تاثیر می گذارد. هر چه امکانات بیشتری در نظرتان باشد، بدیهی است که قسمت افزایش پیدا می کند.
  • نوع توسعه اپلیکیشن: از مهم ترین مواردی که تعیین کننده قسمت ساخت اپلیکیشن دیوار است، نوع توسعه آن می باشد. برای داشتن اپلیکیشنی مانند دیوار راه های مختلفی دارید، که در قسمت های قبل آن ها را بررسی کردیم. به این منظور می توانید برنامه نویس استخدام کرده و یا از اپلیکیشن ساز استفاده کنید. اگر می خواهید با هزینه و زمان کمتری اپلیکیشن مورد نظر را داشته باشید، اپ ساز گزینه مناسب تری برای شما می باشد. اپلیکیشن ساز پازلی قالب مشابه دیوار دارد و امکانات مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد. به این صورتی به راحتی اپلیکیشنی مشابه دیوار در سریع ترین زمان خواهید داشت.
  • امنیت: افزودن لایه‌های امنیتی به اپلیکیشن ممکن است هزینه ساخت اپلیکیشن را افزایش بدهد.


روش های ساخت اپلیکیشن مشابه دیوار در پازلی

روش اول

ساخت اپلیکیشن مشابه دیوار

با قالب های آماده

یکی از ساده ترین راه ها برای داشتن اپلیکیشنی مانند دیوار، استفاده از قالب مشابه دیوار می باشد که بهترین گزینه است. این اپلیکیشن‌ها پیش‌ساخته هستند و می تواند برای ساخت اپلیکیشن دیوار خود از این قالب‌ها استفاده کنید. ما این اپلیکیشن ها را با افزونه های پازلی آماده کرده ایم که شما برای ساخت اپلیکیشن مشابه دیوار کافی است قالب اپلیکیشن موردنظر را انتخاب کنید تا به پنل کاربری شما اضافه شود و شما بتوانید محتوای مخصوص به خود را در افزونه های قالب جایگذاری و آن را شخصی سازی کنید.

روش دوم

ساختن اپلیکیشن مشابه دیوار

با افزونه های پازلی

شما می توانید با ترکیب و کنار هم قرار دادن ماژول ها و افزونه های پازلی اپلیکیشن مشابه دیوار مورد نظر خود را بسازید. این ماژول ها در واقع قابلیت هایی هستند که شما می خواهید در داخل اپلیکیشن خود داشته باشید به عنوان مثال فروشگاه، نمایش ویدئو، درگاه پرداخت، فرم و غیره. شما می توانید مواردی مانند رنگ قالب مشابه دیوار را تغییر دهید. البته

برای انتخاب رنگ باید نکاتی مانند تطابق با برند، کنتراست، حس رنگ ها و بسیاری از موارد دیگر را در نظر بگیرید.

توجه داشته باشیدکه هزینه ساخت اپلیکیشن دیوار با افزونه های پازلی نیز بسیار مقرون به صرفه تر هست.

همچنین آموزش کامل کار با این افزونه ها در آکادمی پازلی به رایگان در دسترس قرار دارد.

ساخت اپلیکیشن خدماتی با افزونه های پازلی

روش سوم

طراحی اپلیکیشن مشابه دیوار

به صورت سفارشی

چنانچه خودتان فرصت ساخت و یا تکمیل اپلیکیشنتان را ندارید و ترجیح می دهید اپلیکیشن را به صورت کامل با ظاهری شیک و زیبا تحویل بگیرید می توانید محتوادهی اولیه و طراحی ظاهر اپلیکیشنتان را به تیم طراحی پازلی بسپارید و در کمترین زمان اپلیکیشن خود را تحویل بگیرید.

برای این منظور با مشاوران ما در تماس باشید.


طراحی اپلیکیشن مشابه دیوار اندروید، IOS و وب اپ

ساخت اپلیکیشن اندروید:

اپلیکیشن اندروید خود را می تواند بلافاصله پس از ساخت، از طریق پنل کاربری خود دانلود کنید و انتشار دهید.

ساخت اپلیکیشن IOS:

برای دریافت نسخهIOS، پس از تکمیل نسخه اندروید به پشتیبانان پازلی اطلاع دهید تا نسخه مخصوص را برای شما آماده کنند.

ساخت وب اپلیکیشن:

وب اپلیکیشن ها مانند صفحات وب هستند و با مرورگر ها باز می شوند و می توانید لینک اختصاصی آن را منتشر کنید. برای دریافت به تیم پشتیبانی اطلاع دهید.

کدنویسی اپلیکیشن

ساخت اپلیکیشن مشابه دیوار اختصاصی

مشتریان می توانند اپلیکیشن مشابه دیوار اختصاصی خود را با توجه به نیاز ها و کارکرد های مورد نظرشان به صورت اختصاصی سفارش دهند تا توسط تیم برنامه نویسی برای پیاده سازی مورد بررسی قرار گیرد. در این مورد می توانید سورس مشابه اپلیکیشن دیوار را داشته باشید.


برای این منظور کافیست کلیه امکانات و خدمات مورد نیاز خود را به همراه سناریوی عملکرد اپلیکیشن برای مشاوران پازلی ارسال کنید. پس از بررسی اپلیکیشن و بررسی امکان پیاده سازی آن برآورد هزینه انجام شده و هزینه پروژه اعلام می شود. در صورت توافق پیش از آغاز پروژه جلسه هماهنگی برای چک نهایی برگزار شده و سپس ساخت اپلیکیشن آغاز می گردد. در پایان کار سورس مشابه اپلیکیشن دیوار نیز در صورت درخواستتان در اختیار شما قرار داده می شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره سفارش اپلیکیشن و یا مشاوره رایگانبا واحد مشاوران پازلی ارتباط بگیرید.

اپلیکیشن های درج آگهی ایرانی:

اپلیکیشن ها و سرویس های حوزه آگهی اغلب مشابه یکدیگر عمل می کنند و ساختار های مشابهی دارند، در بین نمونه های ایرانی اپلیکیشن های دیوار، شیپور و سایت نیاز روز جزو شناخته شده ترین سرویس هایی هستند که در این زمینه در حال فعالیتند. هرچند که قدیمی ترین سرویس در این بین وبسایت نیاز روز است اما دیوار به دلیل ماهیت اپلیکیشن گونه و دسترس پذیری و عمومیت بالاتر بزرگترین سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

اپلیکیشن دیوار

اپلیکیشن دیوار به عنوان رهبر بازار آگهی در ایران با بیش از 10 سال سابقه فعالیت شناخته شده ترین اپلیکیشن در این زمینه است. در حال حاضر این اپلیکیشن بیش از 35 میلیون کاربر دارد و روزانه بیش از 45 هزار آگهی در آن ثبت می شوند.

اپلیکیشن شیپور

شیپور به عنوان نزدیک ترین رقیب دیوار در زمینه آگهی خرید و فروش اقلام دست دوم و یا نو در حال فعالیت است و در حال حاضر در بیش از 110 شهر کشور خدمت رسانی می کند. شروع کار شیپور و دیوار تقریبا با یکدیگر برابر است و هر کدام سهم چشمگیری در این بازار دارند.

وبسایت نیاز روز

نیاز روز یک سرویس قدیمی آگهی کسب و کار است که کار خود را در ابتدا بر روی وب سایت آغاز کرده و بیش از 20 سال سابقه در این زمینه دارد. این سرویس ابتدا بیشتر بر روی آگهی های کسب و کار ها تمرکز داشت اما اکنون حوزه فعالیت خود را گسترش داده است.

نکات طراحی و ساخت قالب مشابه دیوار

برای ساخت اپلیکیشن و قالب مشابه دیوار لازم است، نکاتی را در نظر بگیرید، که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم: 

  • طراحی کاربری (UI): از یک طراحی کاربری ساده و کارآمد استفاده کنید، تا کاربران به راحتی بتوانند به اطلاعات دسترسی داشته باشند.
  • گرافیک: از تصاویر، آیکون‌ها و رنگ‌هایی استفاده کنید، که با موضوع اپلیکیشن شما هماهنگ باشند و توجه کاربران را جلب کند.
  • ساختار اطلاعاتی (Information Architecture): اطمینان حاصل کنید که ساختار اطلاعاتی اپلیکیشن شما منطبق با نیازهای کاربران است و اطلاعات به صورت سلسله مراتبی نمایش داده شوند.
  • سادگی و استفاده راحت: اطمینان حاصل کنید که اپلیکیشن شما ساده و قابل درک برای تمامی کاربران است و استفاده از آن راحت است.


چند نکته مهم

استراتژی کسب و کار برای

ساخت اپلیکیشن اندروید مشابه دیوار

واقعیت امر این است که اگر می خواهید اپلیکیشنی دقیقا مشابه دیوار بسازید و قصدتان گرفتن سهمی از بازار دیوار است از همین ابتدا امید موفقیت چندانی نباید داشته باشید. شما هرگز نمی توانید به سادگی با دیوار رقابت کنید.

بهترین استراتژی برای ورود به این بازار ها انتخاب یک نیچ مارکت (Niche Market) است که به شما امکان می دهد بتوانید از یک حوزه کار را شروع کرده و پس از کسب جایگاه در آن برای ورود به سایر حوزه ها نیز اقدام کنید.

برای کنترل هزینه ها نیز به سراغ امکانات اصلی و کلیدی بروید و از توسعه و هزینه های بیخود برای امکانات غیر ضروری اجتناب کنید. اصطلاحا یک MVP بسازید و سریع تر خودتان را وارد بازار کنید. بسیاری از امکاناتی که صاحبان اپلیکیشن ها دوست دارند داشته باشند هیچ کاربری برای استفاده کنندگان ندارد. این امکانات حتما باید بر اساس نیاز های کاربران شناسایی و ایجاد شوند.در عوض بر روی تبلیغات خودتان هزینه کنید.


پرسش های متداول (FAQ)

چقدر زمان برای ساخت اپلیکیشن مشابه دیوار نیاز است؟

اپلیکیشن مشابه دیوار در پازلی به صورت از پیش آماده شده وجود دارد و ساخت آن کمتر از 5 دقیقه زمان نیاز دارد.

آیا امکان ساخت اپلیکیشن به زبان انگلیسی وجود دارد؟

بله. شما می توانید اپلیکیشن خود را به زبان انگلیسی بسازید و یا سایر زبان های دلخواه را اضافه کنید.

آیا اپلیکیشن های ساخته شده توسط پازلی اجازه انتشار در مارکت ها را دارند؟

بله. اپلیکیشن های ساخته شده توسط پازلی را می توان در مارکت های خارجی مانند گوگل پلی و یا مارکت های ایرانی مانند کافه بازار و مایکت انتشار داد.

آیا پازلی کار انتشار اپلیکیشن را انجام می دهد؟

بله. پازلی می تواند کار انتشار اپلیکیشن شما در مارکت های مختلف مانند کافه بازار را انجام داده و یا شما را در مسیر انتشار اپلیکیشن راهنمایی کند.

آیا امکان سفارش ساخت اپلیکیشن اختصاصی وجو دارد؟

بله. شما می توانید در خواست اپلیکیشن خود را با مشاوران ما مطرح کرده تا نسبت به برآورد هزینه و زمان اقدام شده و در صورت تایید کار ساخت اپلیکیشن اختصاصی شما انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده است.

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن