بلاگ پازلی

کسب درآمد دلاری از گوگل‌پلی

کسب درآمد دلاری از گوگل‌پلی
آنچه در این مطلب خواهید خواند:

جناب باقری‌نیا فارغ‌التحصیل رشته نرم‌افزار هستند. پنج سال است که در حوزه برنامه‌نویسی اندروید و آی‌او‌اس سابقه دارند. اپ‌های متفاوتی ساختند که احتمالا کاربر بعضی از اپ‌های ایشان باشید مانند اپ دیجیاتو. اپ‌های متفاوت دیگری هم در حوزه‌ خبری، گردشگری، بازی و… طراحی کردند. از سال ۹۵ استارتاپی به اسم ویادولوپرز(WIAdevelopers) را راه‌اندازی کردند که در حوزه آموزش برنامه‌نویسی اندروید فعالیت می‌کرد. به تازگی یکی از اپ‌های خود را که بازی مافیا است، در گوگل‌پلی منتشر کردند و از این طریق درآمد دلاری کسب می‌کنند.

پازلی گپ شماره یک: گفتگو با محمد باقری‌نیا

موضوع کسب درآمد دلاری از گوگل‌پلی

در پازلی گپ شماره یک تصمیم گرفتیم که مصاحبه‌ای را به صورت لایو اینستاگرامی با ایشان داشته باشیم تا بتوانیم از تجربیات‌شان استفاده کنیم و ببینیم در این راه ناشناخته چه چالش‌هایی وجود دارد.در ادامه مطلب همراه باشید.

چه مسئله‌ای باعث شد که شما به درآمد دلاری فکر کنید؟

دلیل اولی که باعث شد به سمت درآمد دلاری برویم، اوضاع نابسامان اقتصادی کشور بود و خب ما به صورت ریالی درآمد داشتیم و به صورت دلاری خرج می‌کردیم، این راه مناسب نبود و به مشکل برمی‌خوردیم.
بعد از پروژه‌ای که با یکی از کارفرمایان داشتم و آن‌ها از تبلیغات بنری استفاده می‌کردند متوجه شدم که می‌شود به صورت دلاری درآمد زیادی را بدست آورد به همین دلیل من هم تصمیم گرفتم اپ خودم را در کافه‌بازار منتشر کنم.
دلیل بعدی من این بود که درآمد سایت آموزشی ما به ریال بود و با توجه به اتفاقات اخیر کشور وضع اقتصادی نابسامان شد، طبیعتا من شخصا اگر درآمد زیادی نداشته باشم بین نان شب و آموزش، قطعا نان شب را انتخاب می‌کنم. در نهایت تصمیم گرفته شد که ویادولوپرز را تعطیل کنیم زیرا پروسه ضبط ویدئو هم سخت و زمان‌بر بود. اینجا بود که در ذهن من شکل گرفت که یک اپ طراحی کنم و در کافه‌بازار منتشر کنم. اپ بازی مافیا را آماده کردم و با استفاده از پرداخت درون‌برنامه‌ای کافه‌بازار به مبلغ ۵۰۰۰ تومان منتشر کردم. بعد از اینکه افراد بازی را نصب‌کردند درآمد من در ماه، یک میلیون تومان شد.
بعد از مدتی یک ضرب و تقسیم احساسی انجام دادم که اگر حقوق یک کارمند در ایران ۵ میلیون تومان باشد، ۵ هزار تومانی که برای نصب اپ بازی مافیا پرداخت کرده‌است، یک هشتصدم حقوق‌اش می‌شود. اگر همین حساب‌ها را برای درآمد در خارج از کشور در نظر بگیریم و درآمد کل فرد در ماه ۴هزار دلار باشد، یک هشتصدم حقوق‌اش می‌شود، ۵ دلار که در آن زمان با قیمت دلار ۱۰هزار تومان هزینه نصب اپ بازی مافیای من می‌شد ۵۰هزار تومان و من اگر می‌توانستم ایرانی‌های خارج از کشور را هدف قرار دهم کافی‌ بود. خب این حساب‌ها انگیزه شد و به این فکر افتادم که وارد حوزه کسب درآمد دلاری از گوگل‌پلی بشوم و یک اپ در گوگل پلی منتشر کنم زیرا اپ بازی مافیا در کافه‌بازار موفق عمل کرده بود.

 در این راه با چه چالش‌هایی مواجه شدید؟

در همان ابتدای راه با چالش‌هایی مواجه شدیم مانند اینکه اصلا این کار قابل انجام است یا خیر؟ آیا می‌شود به سایت‌های سرویس‌دهنده برای حساب‌بانکی اعتماد کرد یا باید فردی را در خارج از کشور پیدا کنیم؟ چطور فردی را در خارج از کشور پیدا کنیم؟ چطور به این فرد اعتماد کنیم؟ کارهای نقل و انتقال پول را به چه صورت انجام بدهیم؟ بحث مالیات را چطور مدیریت کنیم؟ قوانین را چطور رعایت کنیم و…

از کجا شروع کردید؟ نقشه راه را برای ما بازگو کنید؟

نحوه بازکردن حساب در گوگل پلی :
۱. برای افتتاح حساب در گوگل‌پلی ۲۵ دلار نیاز بود که پرداخت کنم و این ۲۵ دلار همیشگی بود. اما به عنوان مثال برای افتتاح حساب در اپ‌استور اپل شما باید ۱۰۰دلار را سالانه پرداخت کنید. پس برای پرداخت هزینه باید شماره حساب خارجی می‌داشتم که برای اینکار باید یک نفر را در خارج از کشور پیدا می‌کردم و با هم به توافق می‌رسیدیم.(در ادامه توضیحاتی درمورد چگونگی پیدا کردن فرد موردنظر و نکاتی صحبت خواهیم کرد.)
۲. با آن فردی که خارج از کشور بود توافق‌هایمان را نهایی کردیم و به او گفتم که یک حساب جیمیل با شماره تلفن خود بسازد.
۳. بعد لینک یرداخت گوگل‌پلی را برایش ارسال کردم و گفتم باید یک حساب گوگل‌پلی باز کند و هزینه افتتاح حساب را پرداخت کند.
۴. بعد از اینکه حساب گوگل‌پلی را باز کرد نام کاربری و رمزعبور حساب گوگل‌پلی را برایم ارسال کرد.
۵. بعد من وارد حساب‌کاربری شدم و اددموب(که یک سرویس تبلیغ‌دهنده است مانند تپسل) را برای این حساب فعال کردم.
۶. بعد از اینکه حساب گوگل‌پلی را باز کردم، می‌توانستم اپ خود را در گوگل‌پلی منتشر کنم. فقط در اینجا توجه داشته باشید که گوگل‌پلی یک سری قوانین سختگیرانه دارد که حتما باید آن‌ها را مطالعه کنید و طبق آن‌ها پیش بروید زیرا در صورت نقض قوانین اپ‌تان را پاک می‌کند.

نکته: حتما حتما برای استفاده از این سرویس‌ها از یک وی‌پی‌ان درست استفاده کنید و حتما از یک سرور وصل بشوید. پس یک وی‌پی‌ان بخرید و بعد با یک آی‌پی ثابت وصل شوید. گوگل‌پلی و اددموب در این مورد اگر ناخواسته وارد شوید به شما پیام تحریم را می‌دهد و اتفاقی نمی‌افتد اما جیمیل در ایران تحریم نیست و اگر اشتباه وارد بشوید احتمال دارد که برای شما مشکلی ایجاد شود. برای جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی بهتر است که فقط برای این کار یک مرورگر مخصوص داشته باشید مانند اپرا یا ایج.

بعد از اینکه مراحل افتتاح حساب گوگل‌پلی طی شد برای اددموب چه کارهایی انجام دادید؟

از الان به بعد بحث کسب درآمد دلاری از اددموب داریم. علاوه‌بر اددموب شما می‌توانید از گوگل‌پلی هم طبق مدل‌های درآمدی که دارد، درآمد داشته باشید مانند پرداخت درون‌برنامه‌ای، خرید اشتراک و… من وارد این بحث‌ها نمی‌شوم زیرا خودم آن‌ها را تست نکردم.
برای بحث استفاده از اددموب یک آستانه‌ای وجود دارد که این آستانه، ارز به ارز متفاوت است به عنوان مثال آستانه دلار و یورو ۱۰ دلار یا یورو است و شما باید درآمد اددموب‌تان به ۱۰ دلار یا یورو برسد و بعد از اینکه به این آستانه رسیدید یک نامه‌ی فیزیکی برای آدرس همان فردی که خارج از کشور برای‌تان حساب باز کرده‌است، ارسال می‌شود که ۲ تا ۴ هفته این پروسه طول می‌کشد و این مدت زمان بستگی به کشوری که فرد زندگی می‌کند، دارد. از طرفی برای شما هم پیامی نمایش داده می‌شود که نامه‌ی فیزیکی به آدرس شما ارسال شده‌است. زمانی که نامه به دست‌تان می‌رسد یک کد در داخل نامه گذاشته شده‌است و شما باید کد را در حساب‌کاربری‌تان وارد کنید بعد از آن شماره حساب شخص را می‌خواهد و یک دهم دلار یا ده سنت را به آن شماره حساب واریز می‌کند و به شما هم اطلاع می‌دهد که چه میزان مبلغ برای شما واریز کرده‌است. شما آن مبلغی که واریز شده را به آن‌ها اطلاع می‌دهید و بعد از آن حساب شما فعال شده و می‌توانید از الان به بعد درآمد داشته باشید.
برای بحث تسویه‌حساب ماهانه هم یک آستانه‌ای را در نظر می‌گیرند و باز هم این آستانه برای ارز به ارز متفاوت است به عنوان مثال برای یورو و دلار ۷۰ یورو یا دلار است به این معنی است که زمانی که شما به این درآمد ۷۰ دلار می‌رسید تسویه‌حساب اددموب انجام می‌شود. به عنوان مثال در یک ماه ۶۰ دلار درآمد دارید چون به ۷۰ دلار نرسیده است هزینه را واریز نمی‌کند و برای ماه بعد به عنوان مثال ۱۲۳ دلار درآمد دارید در این ماه مضرب ۱۰ را برای شما واریز می‌کند و بقیه‌ی پول تا ماه بعد در حساب شما باقی می‌ماند.

بحث انتقال پول به چه صورت است؟

پول وارد حساب همان فردی می‌شد که با او هماهنگ کرده بودم و باید آن را به ریال تبدیل می‌کردم.
شما می‌توانید از راه‌های زیر برای انتقال پول استفاده کنید:

  • برای بحث انتقال پول من از سایت ایرانی‌کارت استفاده می‌کنم. یک حساب پی‌پل دارم و فردی که با او هماهنگ کردم مبلغ را به حساب پی‌پل من واریز می‌کند و بعد من با ایرانی‌کارتی که دارم در اینجا پول را به ریال تبدیل می‌کنم.
  • شما می‌توانید با استفاده از خدمات بیت‌کوین ایرانی‌کارت، فرآیند انتقال پول را انجام دهید.
  • از طرفی هم می‌توانید از روش‌های سنتی کمک بگیرید و به یک صرافی بروید و پول خود را تبدیل کنید.

نکته: توجه داشته باید که در خارج از کشور نباید پولی جابه‌جا شود. به این دلیل که تراکنش‌های مالی در خارج از کشور برای‌شان بسیار مهم است و راه‌حل من برای این مسئله این بود که آن فرد که خارج از کشور است یک حساب ریالی هم در ایران داشت و معادل همان درآمد دلاری که به حساب‌بانکی‌اش در خارج از کشور واریز می‌شد، را از حساب ریالی‌اش در ایران به حساب من واریز می‌کرد.

چطور فرد موردنظر را در خارج از کشور پیدا کردید؟

برای اینکه بتوانید کارهای پرداخت و نقل و انتقالات پول را انجام دهید نیاز به یک فرد در خارج از کشور دارید تا از شماره حساب بانکی او استفاده کنید و برای انتخاب این فرد باید به نکاتی توجه کنید.
بحث شهروندیه همان کشوری که فرد در آنجا زندگی می‌کرد، در این بخش برای من بسیار دارای اهمیت بود. به همین دلیل ترجیحا به دنبال کسی بودم که شهروند باشد و از حقوق شهروندی همان کشور استفاده کند تا من خیالم از این بابت راحت شود.
این نکته حائز اهمیت است که من می‌توانستم خودم با پاسپورت ایرانی به ترکیه بروم و در آنجا یک حساب‌بانکی باز کنم و روند افتتاح حساب را پیش ببرم. اما چون بحث ایرانی بودن وسط هست و ممکن بود یک روز اتفاقی بیفتد و تصمیم بگیرند که همه‌ی حساب‌های ایرانی‌ها را ببندند. در اینجا دیگر کار برای من خطرناک می شد و کل حساب‌بانکی من را بلاک می‌کردند. به این دلیل که کار با ریسک بالایی همراه بود من تصمیم گرفتم که یک نفر را در خارج از کشور پیدا کنم.
حدود دو تا سه ماه این موضوع و ایده خودم را برای همه اطرافیان بازگو می‌کردم تا ببینم کسی در خارج از کشور آشنایی سراغ دارد که به من معرفی کند یا خیر. این گفتگوها ادامه داشت تا اینکه از همین صحبت‌ها دو نفر پیدا شدند که افرادی که آن‌ها را می‌شناختند به من گفتند که این افراد مورد اعتماد هستند و می‌شود با آن‌ها به راحتی کار کرد.
مبنای اعتماد من به این افراد هم این بود که آشنایان من با این افراد معرفی‌شده، کارهای تجاری مانند صادرات فرش انجام داده بودند.
یک حرف از شاهین طبری همیشه در ذهن من ماندگار است که می‌گفت: “صرف در اعتمادکردن به آدم‌ها است.” پس اگر بخواهید خودتان را درگیر بحث اعتماد کنید و به جزئیات بپردازید، وارد چالش‌های بسیاری می‌شوید که لازم نیست به آن‌ها فکر کنید. کار را شروع کنید و محکم به جلو بروید و همه کارها را مکتوب و قانونی پیش ببرید و تعدادی راه‌حل‌ جایگزین را در نظر بگیرید تا زمانی که سیگنال خطرناکی را حس کردید و متوجه شدید که خلاف قوانین و توافق‌هایتان است، از آن راه‌حل‌ها استفاده کنید و راه فرار داشته باشید.

چرا به جای کمک گرفتن از افراد از سایت‌هایی مانند ایرانی کارت که خدمات مشابهی را ارائه می‌دهند، استفاده نکردید؟

علت اول من درصدی بود که این سایت‌ها می‌گرفتند به‌عنوان مثال ایرانی‌کارت برای یوتیوب ۲۰ درصد دریافت می‌کند. از طرفی مدل کار این سایت‌ها به این صورت است که یک پنل درست می‌کنند و آن را به اشتراک می‌گذارند. آن‌ها چند حساب اددموب دارند و توکن‌ها را بین افراد مختلفی که می‌خواهند از این سرویس استفاده کنند و درآمد دلاری داشته باشند به اشتراک می‌گذارند.
لازم به ذکر است که این سایت‌ها همه تدابیر را اندیشیدند و همه موارد و قوانین را رعایت می‌کنند، اما کافی‌است که یکی از افراد قوانین اددموب را رعایت نکند بقیه افراد پاسوز این شخص می‌شوند.
اولا من نمی‌خواستم کسی پاسوز اشتباهات من بشود زیرا من در ادامه چند اشتباه انجام دادم که ممکن بود کامل حساب گوگل‌پلی من را ببندند. دوما من نمی‌خواستم پاسوز اشتباهات دیگران بشوم، افرادی که حتی آن‌ها را نمی‌شناختم.
ما از این سایت‌ها سوال کردیم که اگر اتفاقی بیفتد و فردی قوانین را رعایت نکند چه می‌شود و چه راه‌حلی دارند؟ پاسخ‌شان به ما این بود که ما سعی می‌کنیم اتفاقی نیوفتد و اگر مشکلی پیش آمد همه چیز از بین می‌رود. خیلی از افراد هستند که از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند و به مشکل برنخوردند ولی خب باید زمان تصمیم به استفاده از این سایت‌ها همه‌ی این مسائل را در نظر گرفت. پس در نتیجه می‌شود از این سرویس‌ها استفاده کرد اما ریسک بالایی برای من داشتند.

شما گفتید یکی از دلایل‌تان برای کار با سایت‌ها درصدی بود که دریافت می‌کردند، آیا برای کار با افرادی که در خارج از کشور پیدا کرده بودید نباید درصدی از سود را برای آن‌ها پرداخت می‌کردید؟

قبل از پاسخ به این سوال باید دو مسئله مهم در مورد این موضوع را مطرح کنم.
۱. برای کار با این افراد باید حتما بحث سیستم مالیاتی آن کشوری که زندگی می‌کنند را مطالعه کنید.
۲. باید در مورد درآمد خود آن شخص بدانید و اینکه چقدر مالیات برای آن فرد با توجه به درآمدش در نظر گرفته می‌شود.

به عنوان مثال در کشورهای اروپایی تا ۱۱هزار یورو درآمد سالانه، هیچ مالیاتی به فرد تعلق نمی‌گیرد به دلیل اینکه فردی که درآمد این‌چنین پایینی دارد و توانش را ندارد، مالیاتی هم برای او درنظر گرفته نمی‌شود. از درآمد ۱۱هزار یورو تا ۲۰هزار یورو به عنوان مثال ۵ درصد مالیات به او تعلق می‌گیرد. از ۲۰هزار یورو تا ۳۰هزار یورو، ۱۰درصد مالیات در نظر گرفته می‌شود و همینطور پله پله با توجه به درآمد فرد، تا عددی مشخصی بالا می‌رود. اگر شما شخصی باشید که ۲۸هزار یورو درآمد داشته باشید، تا ۱۱هزار یورو که از مالیات معاف هستید از ۱۱هزاریورو تا ۲۰ هزار یورو باید ۵ درصد مالیات بدهید.
پس مسئله مالیات بسیار مهم است و شخصی که من انتخاب کردم درآمد سالانه‌اش ۶۰هزار یورو است و خب روی این درآمد درصد بالایی مالیات درنظر گرفته می‌شود و درصد زیادی از مالیات را باید من پرداخت کنم. اما کشورهایی هستند مانند گرجستان که سیستم مالیاتی‌شان تقریبا شبیه به ایران است.
این که شما چقدر از مالیات آن فرد را بپردازید و یا به خود آن فرد چند درصد از سود خود را بدهید کاملا بستگی به توافق‌های شمل با آن فرد دارد و با افرادی که من صحبت کردم، به من گفتند ما اصلا درصدی نمی‌گیریم و هدف‌مان این است که کار شما راه بیفتد و یک نفر هم در اروپا پیدا کردم که کاملا رک به من گفت که اول کارت را شروع کن و بعد از اینکه به درآمد ۱۰۰۰ یورو در ماه رسیدی با هم صحبت می‌کنیم و من هم درصدی را خواهم گرفت. تمام این بحث‌ها و توافق‌ها بین شما و آن فرد صورت می‌گیرد و هیچ قاعده و قانونی ندارد.
باید محاسبه کنید که چقدر برای مالیات باید پرداخت کنید؟، چه میزان درصد به آن فرد بدهید؟ و در نهایت چه مبلغی برای خودتان باقی می‌ماند.
و در پایان ببینید که آیا کارکردن با آن فرد ارزش دارد یا خیر؟

در مورد اددنتورک‌ها(مانند اددموب) توضیحات مختصری برایمان بدهید؟

اددنتورک‌ها سیستم‌های تبلیغ‌دهنده‌ مانند اددموب در خارج از ایران و تپسل در ایران هستند. تبلیغ‌دهنده‌ها قراردادی می‌بندند که در ازای مبلغی که از افراد دریافت می‌کنند برای آن‌ها تبلیغ کنند. این سیستم تبلیغ را از تبلیغ‌کننده می‌گیرد و به شما که ناشرید و اپلیکیشن تولید کردید، می‌دهد و می‌گوید که از باکس‌های تبلیغ من در اپ خودت استفاده کن و به ازای هر کلیکی که روی این تبلیغات بشود من یک مبلغی را به تو می‌‌دهم و یک مبلغی را هم برای خودم برمی‌دارم. دیگر نیازی نیست که شما به عنوان یک برنامه‌نویس به دنبال یک تبلیغ‌دهنده بگردید.
تبلیغ‌دهنده‌ها مدل‌های درآمدی مختلف دارند:

  • در ازای کلیک پول می‌دهد.
  • در ازای دیدن کامل ویدیوهای تبلیغاتی زمانی که ویدیو کامل دیده می‌شود پولی را به شما که برنامه‌نویس هستید، می‌دهند و خب شما هم می‌توانید چند سکه به کاربرتان بدهید.
    حالا اگر بعد از دیدن ویدیو روی آن تبلیغات کلیک شد پول بیشتری برای شما درنظر گرفته می‌شود. اگر آن اپ نصب شود پول بیشتری نسبت به همه موارد برای شما واریز می‌شود.
  • و…

همه‌ی این‌ها برمی‌گردد به قراردادی که با تبلیغ‌دهنده بسته شده‌است. در ایران تپسل نسبت عدد و و مگنت و… در بحث تبلیغات درون‌برنامه‌ای شناخته‌شده‌تر هستند و همچنین در مقیاس جهانی اددموب و فیس‌بوک از همه پیشروتر هستند. اددموب برای سایت گوگل است و به صرف اینکه یک حساب جیمیل درست کنید، می‌توانید به صورت کاملا رایگان حساب اددموب را فعال کنید.
نکته: اددموب هم قوانین خاص خودش را دارد و باید کلیک کاربر برخواسته از علاقه واقعی خودش باشد و نه دلسوزی یا گول‌زدن کاربر. به عنوان مثال نباید کاری کنید که فرد دستش به تبلیغ بخورد و ناخواسته تبلیغات کلیک بشود یا نباید خود برنامه‌نویس روی تبلیغات کلیک کند و آن‌ها را مشاهده کند. اددموب یک سری آموزش‌های اختصاصی در یوتیوب خودش منتشر می‌کند و شما با دیدن آن‌ها یاد می‌گیرید که چطور از این تبلیغات استفاده کنید که درآمد بیشتری داشته باشید و یک سری تکنیک‌هایی را در آنجا آموزش می‌دهد.

مدل‌های درآمدی گوگل‌پلی به چه شکل هست؟

مدل‌های کسب درآمد دلاری از گوگل‌پلی کاملا شبیه مدل‌های درآمدی کافه‌بازار است.
۱. پرداخت درون‌برنامه‌ای: این مدل به این شکل است که مقداری پول پرداخت می‌کنید تا به شما سکه بدهد.
۲. پول را پرداخت می‌کنید و اپ خریداری می‌شود.
۳. اشتراکی را خریداری می‌کنید که به نوعی می‌شود گفت همان پرداخت درون‌برنامه‌ای است.
۴. تبلیغات را نگاه می‌کنید تا سکه بگیرید یا فلان فیچر را برایتان باز می‌کند.
این‌ها مدل‌های درآمدی هستند که شما می‌توانید داشته باشید.

مثال‌هایی از قوانین گوگل‌پلی:
  • به هیچ وجه نباید از افراد دعوت کنید که فایل نصبی که امن نیست را نصب کنند. از نظر گوگل‌پلی هر مارکتی غیر از خودش امن نیست حتی کافه‌بازار. اگر شما افراد را به هر دلیلی به فایل نصبی اپ در هر جایی غیر از گوگل‌پلی ارجاع داده باشید مانند منتشرکردن فایل اپ در تلگرام یا لینک به وب‌سایت که در سایت لینک مستقیم دانلود اپ را گذاشته باشید، همه‌ی این‌ها را ایمن در نظر نمی‌گیرد و اپ شما را به حالت تعلیق درمی‌آورد.
  • روی بحث کودکان هم به شدت حساس هستند. به عنوان مثال بخواهید با احساسات کودک بازی کنید یا از او پول بگیرید.
  • گوگل‌پلی محتوای اپ را به سه دسته‌بندی تقسیم کرده است:
    ۱. کودکان(kids)
    ۲. نوجوانان(teenagers)
    ۳. بزرگسالان(adults)
    شما باید به اددموب اطلاع بدهید که مخاطبان‌تان چه گروهی هستند که متناسب با آن‌ها تبلیغات را نمایش دهد. در ازای اینکه اپ شما مخصوص کودکان باشد به شما یک تگ می‌دهد به اسم family friendly که باعث می‌شود مخاطبین بیشتر شوند.
زمان نقص قوانین گوگل‌پلی چه اتفاقی می‌افتد؟

زمانی که قانونی از گوگل‌پلی را زیر پا می‌گذارید سه حالت وجود دارد:

  • ردشده(rejected): این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که اپ را در گوگل‌پلی منتشر می‌کنید و با قوانین آن‌ها مطابقت ندارد و گوگل‌پلی به شما پیام می‌دهد که به فلان دلیل این اپ را رد می‌کنیم و باید بروید آن را اصلاح کنید و دوباره آن را منتشر کنید.
  • تعلیق‌کردن(suspend): این حالت زمانی است که اپ شما را به حالت تعلیق درمی‌آورد و یا حذف می‌کند تا رسیدگی کنید.
  • خاتمه‌دادن(termination): اگر چند تعلیق بگیرید کلا حساب شما را می‌بندد.

به عنوان مثال من یک اپ را هم در کافه‌بازار و هم در گوگل‌پلی منتشر کردم در این اپ یک متغییر داشتم و اگر مقدار یک را در این متغییر قرار می‌دادم اپ من تم کافه‌بازار می‌گرفت و اگر مقدار متغییر را دو قرار می‌دادم اپ من تم گوگل‌پلی می‌گرفت. من یک بار حواسم نبود و اپم را با تم کافه‌بازار روی گوگل‌پلی منتشر کردم. بعد ربات گوگل‌پلی اپ را بررسی کرده بود و در قسمت امتیازدهی به برنامه عکس فرستاده بود که لینک شده به کافه‌بازار و بالافاصله حساب من را بستند. فقط یک گزینه گذاشته بودند که اگر مخالف هستید و این اتفاق به ناحقی برای شما افتاده است با ما تماس بگیرید و من به آن‌ها ایمیل زدم و برایشان توضیح دادم و آن‌ها توضیحات را قبول کردند و دوباره اپ را آپلود کردم و منتشر کردم.
قوانین گوگل‌پلی خیلی زیاد هستند و این‌ها همه مثال‌هایی بودند برای نشان‌دادن سخت‌گیری که گوگل‌پلی دارد.

در گوگل‌پلی می‌شود از تپسل استفاده کرد؟

بله ولی درآمد آن نسبت به اددموب بسیار پایین است.

بهتر است چه اپ‌هایی را در گوگل‌پلی منتشر کنیم؟

اپ بازی مافیای من ابتدا رایگان بود و بعد از سیستم درآمدی تبلیغات استفاده کردم و درآمد آن ماهی ۲دلار با ۱۳۵۰ تا نصب فعال بود. دو نفر از دوستانم اپ زلزله را منتشر کردند که آمار دانلود آن ۱۰۰هزار تا در ماه آوریل و ۱۲۰۰دلار در یک ماه درآمد داشتند. بستگی دارد بازار را چطور تحلیل کرده باشید. سعی کنید آموزه‌های کسب‌وکار را بسنجید و مطالعه کنید.
سایت Thinkwithgoogle.com آموزش‌های مناسبی دارد و می‌توانید از آن استفاده کنید و باعث می‌شود جهت‌دارتر فکر کنید و صرفا به خاطر اینکه ایده‌تان را دوست دارید جلو نروید و از لحاظ کسب‌وکاری آن را بررسی کنید.

حرف آخر؟

همیشه می‌گویند یک شهروند خوب باش و اگر شما در جایی از این پروسه شیطنتی به ذهن‌تان خطور کرد باید بدانید که ۱۰سال گذشته گوگل به این‌ها برخورده است و فکر همه جا را کرده‌اند و برای آن راه‌حلی دارند پس سعی کنید قوانین را دور نزنید و شهروند خوبی باشید.

امیدواریم مطلب مفیدی برای شما باشد.

به اشتراک بگذارید:

شکیبا قهوه‌چی
شکیبا قهوه‌چی
همیشه شکیبا هستم با یک لبخند بزرگ روی لبم. :) از رنگ‌ها انرژی می‌گیرم برای همین هر چیزی که رنگی باشه رو دوست دارم. اکثر اوقات کارها،افکار و احساساتم رو می‌نویسم و از نوشتن خسته نمیشم برای همین وارد پازلی شدم که از این استعدادم استفاده کنم و محتوا تولید کنم. :) به طراحی و دیزاین علاقه زیادی دارم و در این زمینه درحال یادگیری هستم. همیشه سعی میکنم که کاری که بهم سپرده می‌شه رو درست و دقیق انجام بدم. اگر دوست دارید بیشتر با من آشنا بشید آیدی اینستا و لینکدینم رو براتون میذارم: Insta: shinolifeee linkedin: shakibaghahvechi

2 دیدگاه در “کسب درآمد دلاری از گوگل‌پلی

  1. امیر گفت:

    سلام. ممنون از مقاله مفیدتون.
    میخواستم بدونم برای یک اپ رایگان در اپ استور، با تبلیغات و پرداخت درون برنامه (با ۱۰۰ هزار نصب)، درآمد تبلیغات این اپ حدودا چقدر هست؟

    1. سلام ممنون از شما که وقت گذاشتید و مطالعه کردید. 🙂
      موردی که مطرح کردید رو نمیشه به این صورت برآورد کرد و برای هر اپلیکیشن متفاوته.
      حتما باید خودتون برای اپلیکیشن‌تون واردش بشید و تستش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Asset 1@3x
روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

20 درصد تخفیف ویژه خرید، برای تمام پکیج های ساخت اپلیکیشن

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن