بلاگ پازلی

چطور اولین اپلیکیشن ام را بفروشم؟

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

پول در آوردن و کسب درآمد موضوع داغی است که همه دوست دارند یاد بگیرند. در بلاگ پازلی،  قبلا درمورد اصول این کار با کمک تبلیغات و یا فروش اپلیکیشن ها، بحث کرده ایم. اما هنوز یک موضوع کامل دیگر، و احتمالا سودآورترین مدل، باقی مانده است.  مدلی که بسیاری از مردم به طور کامل از آن چشم پوشی می کنند. حتما تا به حال به گرفتن سفارش و ساختن اپلیکیشن برای دیگران فکر کرده اید؟ افراد زیادی هستند که وقت و یا علاقه ای به پروسه ساختن اپلیکیشن ندارد و یا حتی از آن واهمه دارند! چطور اولین فروش خود را داشته باشیم؟

درست است. اغلب کانون های تبلیغاتی به خاطر سود بالای این روش، ساختن اپلیکیشن ها را در بسته های خدماتی خود به مشتریان عرضه می کنند. اما اجازه ندهید تا فکر داشتن یک کانون تبلیغاتی شما را بترساند، چون به هیچ وجه پیش نیاز نیست. برای اولین فروش هایتان لازم نیست یک کانون تبلیغاتی داشته باشید. فریلنسر ها و آزاد کار های زیادی، چه آماتور و چه با تجربه، از این بازار وسیع استفاده کسب درآمد می کنند. فرمول موفقیت آن ها در هدف قرار دادن کسب و کار هایی است که فقط اضافه شدن یک اپلیکیشن‌ آماده می تواند پیشرفت قابل ملاحظه ای برایشان به وجود  آورد.

از کجا شروع کنم؟                                                                                                    

قبل از اولین فروش، مهم و لازم است تا با ویژگی ها و ظرفیت های محصولی که می توانید ارایه دهید، آشنا شوید. اگر به جای کدنویسی از صفر، از یک اپلیکیشن ساز استفاده می کنید، بهترین امکانات و قوی ترین ویژگی هایشان چیست؟ به چه نوع کسب و کار هایی خدمات بهتری می توانند بدهند؟ فهمیدن این موارد، می تواند شما را به یافتن مشتری هدف مناسب و اولین فروش تان نزدیک تر کند. در واقع، حداقل برای شروع شما روی یک بخش متمرکز می شوید و هزینه(هزینه ساخت اپلیکیشن) و وقت تان را برای تبلیغات به سازمان هایی که بهترین مشتری شما نیستند هدر نخواهید داد.

تمرکز کردن روی مشتریان مرتبط در یک زمینه، مزیت های فراوان مختلفی دارد. برای مثال بدون توجه به پروژه، شما ظرف چند ساعت قادر به تحویل نسخه اولیه هستید. از طرفی تعداد زیادی نمونه کار مناسب برای مشتری خواهید داشت. با این وجود وقت بیشتری برای کار کردن روی جزییات خواهید داشت. اپلیکیشن های تخصصی تر و با کیفیت تر برای مشتری، یعنی رضایت بیشتر آن ها، و رضایت تضمین کننده درآمد و تبلیغات شما است.

به محض یافتن مشتری احتمالی برای اولین فروش خود، چند اپلیکیشن نمونه بسازید. این اپلیکیشن ها باید به طور دقیق ارزش هایی که می توانید برای کسب وکارشان به ارمغان بیاورید را نشان دهند. پس مشغول به پیش بینی و اکتشاف شوید. حتی اگر مایل به سرمایه گذاری زمان بیشتری در جذب مشتری هستید، می توانید قبل از اینکه تصمیم به خرید بگیرند، اپلیکیشن هایشان را آماده کنید. یک نسخه آزمایشی با تاریخ انقضا. وقتی بفهمند که چه چیزی را از دست داده اند، دیگر هیچ وقت حاضر به برگشت به روزهای بدون اپ نیستند.

چقدر باید شفاف باشیم؟

بعضی از آژانس های تبلیغاتی و توسعه دهندگان، ترجیح می دهند نام و نشانی از اپلیکیشن ساز در محصولی که ارایه می دهند نباشد. به گفته آن ها، این موضوع حس ضعف در دانش را برایشان القا میکند و از طرفی می تواند مستقیما برایشان باعث رقیب تراشی شود. بنابراین از گزینه ها و طرح هایی استفاده می کنند که نام و نشان تجاری شرکت طراحی اپلیکیشن پازلی از اپلیکیشن کاملا حذف شده است. اما با این حال، بنا به تجربه ما هیچ اشتباهی در اعلام استفاده از اپلیکیشن ساز وجود ندارد. حتی در بعضی مواقع این موضوع می تواند به نفع شما باشد. آگاهی دادن از این واقعیت که شما از یک سیستم و تکنولوژی بزرگ و تست شده استفاده می کنید و در حقیقت یک تیم پشتیبان دارید.

همچنین از طرفی دیگر، باز و روشن عمل کردن در مورد استفاده از پلیکیشن ساز ها می­تواند استراتژی خروج خوبی برای شما باشد. در هنگامی که دیگر تمایل به کار با یک مشتری را ندارید، همواره تنها کافی است اپلیکیشن را به آن ها منتقل کنید. با یک آموزش کوتاه، آنها هم لازم نیست نگران هیچ چیز باشند. حتی بروزرسانی ها.

شاید نگران هستید که مشتری فکر کند پول کاری که از قبل انجام شده را پرداخت میکند. در این صورت کافی است به آن ها یادآوری کنید که پرداختی آن ها در کنار تکنولوژی یک اپلیکیشن ساز خوب، به خاطر وقت و خلاقیتی است که شما صرف اختصاصی سازی، به روزرسانی و بهبود آن می کنید. افرادی که دنبال محصول با کیفیتی هستند، این موارد از همه مهم تر است و متوجه سود این کار خواهند شد.

با این حال پازلی یک طرح همکاری بدون نام و نشان پازلی به شما پیشنهاد می دهد. پس شما به هر روشی که پاسخگوی نیاز شماست، می توانید عمل کنید و اپ خود اعم از اپلیکیشن فروشگاهی؛ اپلیکیشن آموزشی و هرچیزی که در نظر دارید را بسازید.

حال که گام های لازم برای رسیدن به فروش را برداشته اید، با فوت و فن ها بیشتر آشنا شده اید و در مورد اولین فروش بیشتر تحقیق کرده اید، نوبت آن رسیده تا  وارد گود شوید.

به اشتراک بگذارید:

مصطفی لطفی
مصطفی لطفی
عاشق برنامه نویسی، رباعیات خیام و ورزش شنا هستم. همچنین به تکنولوژی های جدید مخصوصا در حوزه موبایل علاقه مندم و در مورد آن ها مطالعه می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Asset 1@3x
روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

20 درصد تخفیف ویژه خرید، برای تمام پکیج های ساخت اپلیکیشن

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن