بلاگ پازلی

۱۱ نکته مهم قبل از توسعه اپلیکیشن

۱۱ نکته مهم قبل از توسعه اپلیکیشن-اپلیکیشن-ساز-آنلاین-پازلی-puzzley.net-puzzley-
آنچه در این مطلب خواهید خواند:

آیا شما یک ایده بسیار خوب برای توسعه اپلیکیشن دارید؟ چگونه می‌خواهید آن را بسازید؟ چه فاکتورهایی را در هنگام توسعه اپلیکیشن باید در نظر داشته باشید؟ این سوالات را شما قبل از شروع به ساخت اپلیکیشن باید از خودتان بپرسید. و این موضوع در تمامی حوزه ها مثل ساخت اپلیکیشن خدماتی؛ طراحی اپلیکیشن سوپر مارکت یا اپلیکیشن فروشگاه و… صدق می کند.

در این مطلب قصد دارم نکاتی که به شما در توسعه اپلیکیشن کمک میکنه رو مطرح کنم، دعوت می‌کنم با من در بلاگ پازلی همراه باشید.

نگاهی به آمار رشد اپلیکیشن‌ها به شما کمک خواهد کرد تا درک بهتری از وضعیت داشته باشید.
در سال ۲۰۱۶، ۴.۴ میلیارد کاربر گوشی هوشمند در سراسر جهان وجود داشت و احتمال می‌رود تا سال ۲۰۱۹ به ۵ میلیارد برسد.
تقریبا ۱.۶ ملیون اپلیکیشن اندروید در گوگل‌پلی و ۱.۵ میلیون اپلیکیشن برای آی‌اواس در اپ‌استور منتشر شده‌اند.

آمار بالا نشان می‌دهد که تقاضای استفاده از گوشی‌های هوشمند در حال افزایش است و به همین ترتیب تقاضای اپلیکیشن‌های موبایل هم زیاد می‌شود. اما کیفیت اپلیکیشن‌ها به دلیل افزایش روزانه به خطر می‌افتد. توسعه‌دهندگان اپ‌های موبایل، به دلیل رقابتی‌بودن این زمینه باید اپلیکیشن‌های مفید و کاربرپسندی تولید کنند.

چند نکته وجود دارد که توسعه دهندگان باید قبل از شروع به توسعه اپلیکیشن مطالعه کنند. اجازه بدهید آن‌ها را بررسی کنیم:
  1. تحقیق و بررسی بازار به صورت عمیق

قبل از انتخاب بازار هدف و شروع به ساخت اپلیکیشن، شما باید یک تحقیق مناسب در بازار انجام دهید. تجزیه و تحلیل بازار به شما بینشی در مورد رقبا، استراتژی شما، نقاط قوت و ضعف خود می‌دهد. این اطلاعات به شما در جلوگیری از تکرار اشتباهات رقبا کمک می‌کند. این اطلاعات می‌تواند به شما در یافتن مواردی که کاربران علاقه دارند یا ندارند کمک کند.

  1. بهره‌وری

این جمله را همیشه به یاد داشته باشید: «اگر کاری را با بهره‌وری و دقت۱۰۰ درصد انجام نمی‌دهید، کلا بیخیال آن کار شوید». این چیزی است که کاربران از اپلیکیشن‌های موبایل انتظار دارند. بهره‌وری، استفاده اپلیکیشن از دیتا را هم شامل می‌شود. اپلیکیشن‌هایی که دیتای زیادی استفاده می‌کنند، بسیار زود فراموش می‌شوند.

  1. ارایه خدمت متفاوت

کاربران زیاد چیزهای تکراری را دنبال نمی‌کنند. آنها به دنبال تفاوت هستند. حتما دیده‌اید که وقتی یک رستوران جدید راه می‌افتد با اینکه رستوران‌های دیگر هم وجود دارند ولی مردم به آنجا سر می‌زنند، صرفا برای تفاوتی که در ارایه سرویس وجود دارد. سعی کنید تفاوتی ایجاد کنید که کاربران اسم شما را زمزمه کنند.

  1. کاربران رو منتظر نگذارید

اپلیکیشنی که زمان بارگذاری اطلاعات در آن زیاد باشد، میزان از دست رفتن کاربر بیشتری را دارد. سعی کنید به سریعترین شکل ممکن اپ را در اختیار کاربر قرار دهید.

  1. قیمت‌گذاری درستی داشته باشید

قیمت‌گذاری یکی از چالش‌ برانگیزترین وظایف، در عین حال بسیار مهم ساخت اپلیکیشن است، که نباید نادیده گرفته شود. قیمت را واقعی قرار دهید. قیمت‌های احساسی باعث منصرف شدن کاربر از پرداخت می‌شود.

برای اطلاع از هزینه ساخت اپلیکیشن با استفاده از امکانات شرکت طراحی اپلیکیشن پازلی با تیم پشتیبانی تماس بگیرید یا به صفحه مربوطه در سایت مراجعه کنید.

  1. شناسایی مخاطبان هدف

تعریف مخاطب هدف بسیار مهم است. این تعریف تاثیر زیادی در موفقیت شما دارد. باید انتظارات محتلف را بشناسید و طبق آنها برنامه بسازید.

  1. تبدیل به غول یک سیستم عامل شوید

یکی از مهمترین سوالات این است که شما می‌خواهید برای همه سیستم عامل‌ها اپلیکیشن تولید کنید یا نه؟ پیشنهاد من به شما این است که ابتدا در یک سیستم عامل موفق شوید و بعد وارد سیستم عامل‌های دیگر شوید. تا موفقیت شما تضمین شود.

  1. تمرکز روی استراتژی بازاریابی

ایجاد زمزمه قبل از راه‌اندازی واقعا مهم است. یعنی قبل از انتشار اپلیکیشن کاربران را وادار به صحبت در مورد اپلیکیشن خود کنید. ایجاد تفاوت، همانطور که گفته شد به شما کمک می‌کند.

  1. تست اپلیکیشن قبل از انتشار

تست اپلیکیشن قبل از انتشار به شما کمک می‌کند تا از اشتباهات جلوگیری کنید و کاربران با اشتباهات کمتری رو به رو شوند.

  1. اهمیت دادن به تعریف

برای افرادی که برای اولین بار با اپلیکیشن شما در مارکت‌ها رو به رو می شوند، سعی کنید توضیح کاملی در مورد اپلیکیشن خود بدهید، تا کاربران به دانلود ‌آن تشویق شوند.

  1. تعریف بودجه

تمامی مراحل در توسعه اپلیکیشن نیاز به هزینه دارند. تعریف دقیق بودجه به شما در برنامه‌ریزی دقیق‌تر کمک می‌کند. این تعیین بودجه با تحقیق در بازار و اپلیکیشن‌های دیگر دقیق‌تر می‌شود.

منبع: devsaran

به اشتراک بگذارید:

داوود عباسی
داوود عباسی
به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت. تو پازلی کارم رو با ارتباط با مشتری شروع کردم و در ادامه در بخش تولید محتوا، با هدف کمک به مشتری ها فعالیتم رو ادامه دادم.

مطالب پر بازدید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Asset 1@3x
روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

20 درصد تخفیف ویژه خرید، برای تمام پکیج های ساخت اپلیکیشن

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن