بلاگ پازلی

معرفی ۴ اپلیکیشن کاربردی برای یادگیری زبان‌ جدید

معرفی ۴ اپلیکیشن کاربردی برای یادگیری زبان‌های جدید-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.net 5
آنچه در این مطلب خواهید خواند:

در یک سال گذشته با توجه به قرنطینه سراسری و تعطیلی آموزشگاه‌های زبان و همچنین گذراندن زمان زیادی از روز در خانه، همه ما به دنبال کسب مهارت جدید علی‌الخصوص اضافه‌کردن توانایی برقراری ارتباط در یک زبان‌ جدید ، به رزومه شخصی خودمان هستیم. هدف من این است کپازله به شما کمک کنم به صورت اصولی و مداوم و با خیال راحت یک زبان جدید را از خانه یادبگیرید. خوشبختانه این فرایند در حال حاضر به‌سادگی و تنها با دردست‌داشتن تلفن همراه امکان پذیراست. کافی است یکی از اپلیکیشن‌های آموزشی زیر را انتخاب کنید و یادگیری را شروع کنید.

چند سال سن دارید؟
عددی که در پاسخ به این سؤال می‌گویید نمایانگر تعداد سال‌هایی است که زبان مادری‌تان را فراگرفته و تمرین کردید.
اما حالا تصور کنید درمیان بیابانی قرار گرفتید و به دنبال آب هستید. هوا سرد و تاریک است و به هر طرف نگاه می‌کنید آبادی نیست. شما گم شدید و سردرگم هستید. از هر سمتی بروید تضمینی برای رسیدن به آب و رفع تشنگی ندارید.
یادگیری یک زبان‌ جدید تفاوت چندانی با این شرایط ندارد در ابتدای کار همه چیز گنگ و ناواضح است. در میان روش‌های متنوع، کتاب‌های فراوان و مدرسین متعدد انتخاب یک راه برای یادگیری زبان‌ جدید برای ما ترسناک و گیج‌کننده به نظر می‌رسد ممکن است شما پس از مدتی تلاش یک راه را انتخاب کنید اما پس از مدتی یادگیری را به تعلیق بی‌اندازید و آن را رها کنید.
استفاده از این اپلیکیشن‌های معرفی شده می‌تواند به شما در یادگیری زبان کمک کند.

معرفی ۴ اپلیکیشن کاربردی برای یادگیری زبان‌های جدید-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.net 1۱. اپلیکیشن رزتا استو

با این نرم‌افزار می‌توانید به‌صورت حرفه‌ای زبان انگلیسی، فارسی، اسپانیایی، فرانسوی و در حدود ۲۰ زبان زنده دنیا را به دو صورت تصویری و صوتی فرا بگیرید! آموزش در این اپلیکیشن به شدت جذاب است و شما حس خواهید کرد که با یک معلم خصوصی در حال یادگیری هستید. هر کلمه و یا شی که قصد یادگیری آن را دارید به‌صورت تصویری به شما نمایش داده می‌شود و در نهایت در پایان هر بخش آموزشی، امتحانی از شما گرفته می‌شود. این برنامه برای تقویت تلفظ نیز مناسب است زیرا وقتی کلمات را تلفظ می‌کنید این برنامه به شما بازخورد می‌دهد که تلفظ‌تان درست بوده و یا نیاز به اصلاح آن دارید.
به صورت کلی این نرم‌افزار برای زبان‌آموزان مبتدی و زبان‌آموزان در سطوح متوسط مناسب می‌باشد. اگر به دنبال یک نرم‌افزار عالی و کم‌نظیر برای تقویت زبان خود و آموزش زبان هستید بدون شک نسخه کامل Learn Languages: Rosetta Stone نظرتان را جلب می‌کند.

دانلود اپلیکیشن رزتا‌ استو از گوگل‌پلی

معرفی ۴ اپلیکیشن کاربردی برای یادگیری زبان‌های جدید-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.net 2۲. اپلیکیشن دولینگو:

دولینگو یک اپلیکیشن آموزش زبان رایگان و جذاب است. زبان‌های فرانسوی، آلمانی و حتی کلینگان زبان مجموعه فیلم‌های star trek را شامل می‌شود. هدف این نرم‌افزار این است که شما را به گذراندن حتی چندین دقیقه در روز در راستای یادگیری زبان مدنظرتان تشویق کند. تکرار و تداوم، مهم‌ترین فاکتورهای یادگیری یک زبان هستند، Duolingo شما را تشویق می‌کند که با تمرین روزانه و کامل‌کردن تعداد مشخّصی از دروس، streak خود را حفظ کنید و این مسیر جذاب را ترک نکنید. این نرم‌افزار پر از چالش‌های جذاب است و شما با گذراندن هر کدام از این چالش‌ها یک مدال دریافت می‌کنید. به صورت کلی وِیژگی‌ای که این اپلیکیشن را جذاب‌تر از قبل ساخته خاصیت رقابتی این نرم‌افزار هست. شما نه تنها با دیگران بلکه به صورت مکرر با خودتان نیز رقابت می‌کنید.
از دیگر قابلیت‌های کاربردی برنامه Duolingo می‌توان به آموزش زبان در قالب بازی اشاره کرد. در ابتدای بازی به شما سه قلب تعلق خواهد گرفت و از شما سؤالاتی نظیر ترجمه لغات پرسیده خواهد شد. در صورت پاسخ اشتباه به هر یک از سؤالات، یک قلب از دست خواهید داد. با شرکت در این بازی و تکرار و تمرین، لغات در حافظه بلندمدت شما ثبت می‌شوند.
دولینگو همچنین امکاناتی از قبیل پادکست‌ها و یا داستان‌های جذاب متناسبت با سطح شما را تهیه کرده تا این مسیر برای شما جذاب‌تر از همیشه باشد.
به ادّعای خود Duolingo، این نرم‌افزار بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر ثبت‌نام شده دارد.

دانلود اپلیکیشن دولینگو از گوگل‌پلی

معرفی ۴ اپلیکیشن کاربردی برای یادگیری زبان‌های جدید-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.net 3۳. اپلیکیشن TED

یکی از مهم‌ترین قدم‌ها در یادگیری یک زبان جدید تقویت مهارت شنیداری و فهم صحیح شنونده از منظور گوینده است. این اپلیکیشن یکی از برترین اپلیکیشن‌ها در راستای گسترش مهارت‌های شنیداری و حتی یادگیری تلفظ‌های صحیح لغات در زبان انگلیسی می‌باشد.
تد (TED) مؤسسه‌ای غیردولتی و مختص گسترش ایده‌های مختلف در قالب سخنرانی‌های ویدئویی قدرتمند است که به طور معمول سخنرانان باید در کمتر از ۱۸ دقیقه به بیان هر آن چیزی که علت موفقیتشان است بپردازند. در این همایش‌ها دانشمندان، کارآفرینان و یا به‌صورت کلی هر شخصی که داستانی برای گفتن دارد  در رابطه با موضوعات مختلفی در آن صحبت می‌کنند. این سخنرانی که جذاب و الهام‌بخش بوده و همین موضوع باعث خواهد شد زبان‌آموز نسبت به دیدن ویدئوها مشتاق باشد.
با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید ویدئوهای متعددی در رابطه با موضوع مدنظرتان پیدا کنید و حتی به هر زبان که تمایل دارید زیرنویس ویدئوها را انتخاب کنید تا در فهم صحیح مطلب به کمک شما بیاید. دقت کنید این برنامه برای افرادی مناسب است که سطح زبان مطلوبی دارند.

دانلود اپلیکیشن ted از گوگل‌پلی

معرفی ۴ اپلیکیشن کاربردی برای یادگیری زبان‌های جدید-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.net 4۴. اپلیکیشن Memrise

این اپلیکیشن برای آموزش زبان انگلیسی ساخته شد و با ۴۵ میلیون کاربر فعال از بهترین اپلیکیشن‌ها در حوزه یادگیری زبان است اما اکنون به جز آموزش زبان، آموزش‌های دیگری نظیر هنر، علوم، ریاضی، تقویت حافظه و غیره را نیز در برمی‌گیرد اما به صورت کلی مهم‌ترین هدف این اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی است.
یکی از ویژگی‌های جالب این برنامه این است که آموزش‌ها، در حوزه‌های مختلف، توسط کاربران توسعه پیدا می‌کند و اگر شما هم تخصص و علاقه در بخش خاصی دارید، می‌توانید به گسترش آموزش‌ها کمک کنید. این اپلیکیشن تا حدود زیادی مشابه اپلیکیشن دولینگو می‌باشد اما برخلاف دولینگو که تمرکز بر روی یادگیری عبارت دارد، تمرکز این اپلیکیشن بر روی یادگیری و حفظ کلمات است .به صورت کلی شیوه عملکرد این اپلیکیشن مشابه استفاده از فلش‌کارت‌ها است.
شیوه آموزش این نرم‌افزار direct method است به این مفهوم که شما دقیقاً به شیوه‌ای که زبان مادری‌تان را یاد گرفتید در معرض یادگیری قرار می‌گیرید و بدون داشتن روش منسجم برای یادگیری، کلمات را از میان ویدئوها و مطالب کشف می‌کنید و به حافظه می‌سپارید. بخش زیادی از این اپ به کمک افراد بومی ساخته شده و این ویژگی اپلیکیشن memrise را از سایر اپ‌ها متمایز می‌کند.
اپلیکیشن Memrise بخشی از آموزش‌های خود را به‌رایگان در دسترس قرار داده است و برای استفاده از سایر بخش‌ها باید اشتراک خریداری کنید.

دانلود اپلیکیشن Memrise از گوگل‌پلی

یادگیری یک زبان‌ جدید فرایند پیچیده و زمان‌بری است اما با استفاده از یکی از اپلیکیشن‌های بالا می‌توانید این روند را شروع کنید و در کنار این با تمرین و تکرار و قراردادن خودتان در موقعیت‌هایی که به شما برای تثبیت دانش‌تان کمک می‌کند این مسیر جذاب را طی کنید.

اگر درباره پازلی چیزی نمیدونید؛ باید بگم پازلی یک شرکت طراحی اپلیکیشن هست و خدماتی رو در زمینه ساخت اپلیکیشن خدماتی؛ طراحی اپلیکیشن سوپر مارکت یا اپلیکیشن فروشگاهی و … به شما ارئه میکنه. بنابراین شما می تونید به راحتی ایده ها و اپ هاتون رو خیلی سریع پیاده سازی و طراحی کنین. اگر هم مشکلی داشتید میتونید به مطالبی که در بلاگ پازلی واستون فراهم کردیم مراجعه کنید و یا با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید.

امیدوارم بتوانید با انتخاب یکی از اپلیکیشن‌های بالا، روند یادگیری زبان جدید را شروع کنید و یک مهارت جدید به رزومه‌تان اضافه کنید.

سوالات متداول :

1- بهترین اپلیکیشن یادگیری زبان کدام است؟
بهترین اپلیکیشن یادگیری زبان برای شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:
• سطح زبان شما: برخی از اپلیکیشن ها برای مبتدیان و برخی دیگر برای افراد با سطح زبان متوسط یا پیشرفته مناسب تر هستند.
• سبک یادگیری شما: برخی از اپلیکیشن ها بر روی آموزش گرامر تمرکز دارند، در حالی که برخی دیگر بر روی مکالمه تمرکز دارند.
• اهداف شما: اگر می خواهید برای یک امتحان زبان خاص آماده شوید، به دنبال اپلیکیشنی باشید که به طور خاص برای آن امتحان طراحی شده باشد.
• بودجه شما: برخی از اپلیکیشن ها رایگان هستند، در حالی که برخی دیگر نیاز به پرداخت هزینه دارند.

2- چه نوع محتوایی در اپلیکیشن های یادگیری زبان ارائه می شود؟
اپلیکیشن های یادگیری زبان طیف وسیعی از محتوا را ارائه می دهند، از جمله:
• دروس: دروس به شما کمک می کند تا گرامر و واژگان جدید را یاد بگیرید.
• بازی ها: بازی ها راهی سرگرم کننده برای یادگیری زبان هستند.
• فعالیت های تعاملی: فعالیت های تعاملی به شما کمک می کند تا مهارت های خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن خود را تقویت کنید.
• مکالمات واقعی: مکالمات واقعی به شما کمک می کند تا نحوه استفاده از زبان در دنیای واقعی را یاد بگیرید.
3- چند نمونه از محبوب ترین اپلیکیشن های یادگیری زبان را نام ببرید .
•  Duolingo: این اپلیکیشن برای مبتدیان مناسب است و از روشی بازی مانند برای آموزش زبان استفاده می کند.
•  Babbel : این اپلیکیشن برای افراد با سطح زبان متوسط و پیشرفته مناسب تر است و بر روی آموزش گرامر و مکالمه تمرکز دارد.
•  Memrise: این اپلیکیشن از فلش کارت ها و بازی ها برای آموزش زبان استفاده می کند.
•  Rosetta Stone : این اپلیکیشن از روشی غوطه وری برای آموزش زبان استفاده می کند.
•  Busuu : این اپلیکیشن به شما امکان می دهد تا با زبان آموزان دیگر از سراسر جهان ارتباط برقرار کنید و از آنها کمک بگیرید.

به اشتراک بگذارید:

فاطمه محسنی
فاطمه محسنی
بیست و اندی ساله و دانشجوی ادبیات انگلیسی ام ، از بچگی عاشق یادگرفتن زبان های جدید بودم و هنر و ادبیات بیشتر از هر چیزی توی دنیا منو ذوق زده میکنه . تو یه دنیای موازی ممکنه یه معلم ، پزشک ، روانشناس، نویسنده ویا حتی کتاب فروش باشم ولی الان با تمام توانم کنار شما پازلی هام و دوستتون دارم

1 دیدگاه در “معرفی ۴ اپلیکیشن کاربردی برای یادگیری زبان‌ جدید

  1. سید مصطفی موسوی نژاد گفت:

    بسیار مفید بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن