بلاگ پازلی

تبلیغ در جستجوی مارکت‌ها راهی برای دیده‌شدن سریع اپلیکیشن

تبلیغ در جستجوی مارکت‌ها
آنچه در این مطلب خواهید خواند:

تبلیغ در جستجوی مارکت‌ها به این معنی‌است که بر اساس یک سری کلمات‌کلیدی اپلیکیشن آماده شما در نتایج بالای جستجو در یک مارکت خاص مانند گوگل‌پلی نمایش داده شود.
از آنجایی که افراد برای یافت اپلیکیشن مورد نظر مانند یک اپلیکیشن حمل و نقل، اولین گزینه مراجعه‌شان به مارکت‌ها است، باید بدانیم چگونه در نتایج جستجو در در رتبه‌های بالا قرار بگیریم. افراد به مارکت‌ها اعتماد دارند و در نتایج جستجو برای کلمه‌کلیدی مورد نظر از پیشنهادات مارکت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که نمایش داده می‌شوند، استفاده می‌کنند.

یکی از راه‌های رسیدن به رتبه‌های بالا در مارکت‌ها استفاده از تکنیک ASO یا بهینه‌سازی صفحه اپلیکیشن در ماکت است. به شما کمک می‌کند تا به بهینه‌کردن صفحه اپلیکیشن از نظر محتوایی با کلمات ‌کلیدی مختلف در جایگاه مناسبی از نتایج جستجو قرار بگیرید.

تبلیغ در جستجوی مارکت‌ها چیست؟

سرچ‌ادز یا تبلیغ در جستجوی مارکت‌ها به معنی تعیین کلمات‌ کلیدی خاص و نمایش اپلیکیشن شما اعم از یک اپلیکیشن فروشگاه؛ اپلیکیشن آموزشی و… در نتایج ابتدایی جستجوی این کلمات در اپ‌استورها مانند کافه‌بازار و گوگل‌پلی می‌باشد.
شما می‌توانید با تخصیص یک بودجه مشخص به تبلیغات بپردازید. هر مارکتی سیاست‌ها و تعرفه‌های خاص خود را دارد. هزینه‌های تبلیغات به نسبت حوزه فعالیت شما و کلمات‌ کلیدی‌ای که انتخاب می‌کنید متفاوت است. نکته دیگر این است که سیستم تبلیغات در جستجو به صورت مزایده‌ای است. به این صورت که وقتی شما برای یک کلمه‌کلیدی درخواست تبلیغات می‌کنید، رتبه‌ای که اپلیکیشن شما نمایش داده می‌شود به هزینه‌ای که شما پرداخت کردید بستگی دارد. یعنی اگر اپلیکیشن دیگری برای آن کلمه‌کلیدی هزینه بالاتری پرداخت کرده باشد در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد.

چطور بهترین کلمات‌ کلیدی را انتخاب کنیم؟

هر مارکت ابزار پیشنهاد کلمات ‌کلیدی مخصوص خود را دارد. شما می‌توانید از این ابزار برای سنجش ارزش یک کلمه‌کلیدی استفاده کنید. اینکه آیا این کلمه‌کلیدی میزان ورودی مناسبی دارد؟ یا اینکه میزان رقابت در آن کلمه‌کلیدی چقدر است؟ شما می‌توانید با استفاده از این ابزار‌ها بهترین کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با حوزه کاری و اپلیکیشن خود مانند یک اپلیکیشن بیمه یا یک اپلیکیشن نوبت دهی و… را انتخاب کنید.

تبلیغ در کدام اپ‌استور بهتر است؟

قطعا هر مارکتی با توجه به سیاست‌های خود مزایا و معایبی دارد. گوگل‌پلی با توجه به شرایط پرداخت دلاری دسترسی دشواری برای ما ایرانی‌ها دارد. اما از طرفی بزرگ‌ترین مارکت اندرویدی است و کاربران زیادی را می‌توانید برای اپلیکیشن خود جذب کنید. با توجه به نوسانات دلاری شاید با مشکل بودجه مواجه شوید اما از طرفی گوگل‌پلی ابزار پیشرفته‌تر و دقیق‌تری را برای پیشنهاد کلمه‌کلیدی مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد.  برای آشنایی کامل با روال تبلیغات در جستجوی هر مارکت به لینک‌های زیر مراجعه کنید:

تبلیغات در جستجوی گوگل‌پلی     تبلیغات در جستجوی کافه‌بازار

اگر هم هنوز اپلیکیشن خود را نساخته اید می توانید از پازلی که یک شرکت طراحی اپلیکیشن است کمک بگیرید و زودتر دست به کار شوید؛ همچنین برای اطلاع از هزینه ساخت اپلیکیشن می توانید با پشتیبانی ما تماس بگیرید. اگر هم فکر می کنید ساخت اپ برای شما هزینه بر است و با بودجه شما سازگاری ندارد؛ پیشنهاد میکنیم برای پیاده سازی ایده خود از ساخت وب اپلیکیشن ها کمک بگیرید تا هزینه کمتری را متحمل شوید؛ البته قبل از هر اقدامی راجع به مزایا و معایب هرکدام اطلاعات دقیقی به دست آورده و سچس تصمیم بگیرید.

به اشتراک بگذارید:

داوود عباسی
داوود عباسی
به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت. تو پازلی کارم رو با ارتباط با مشتری شروع کردم و در ادامه در بخش تولید محتوا، با هدف کمک به مشتری ها فعالیتم رو ادامه دادم.

مطالب پر بازدید:

2 دیدگاه در “تبلیغ در جستجوی مارکت‌ها راهی برای دیده‌شدن سریع اپلیکیشن

  1. سید علی موسوی گفت:

    سلام خسته نباشید . من یه فروشگاه عطاری دارم و دارم در زمینه تبلیغات برای اپلیکشینم بیشتر کار میکنم . این مقاله رو خوندم با اینکه عنوان جذابی داشت ولی اون انتظاری که از محتواش داشتم رو برطرف نکرد خیلی مقاله کوتاه و خلاصه ای بود .

    1. پشتیبان پازلی گفت:

      سلام و درود
      ممنون از پیشنهادی که دارید ، حتما در اپدیت های بعدی این مورد رو در نظر میگیریم. اما قصد ساخت اپلیکیشن فروشگاهی رو دارید پیشنهاد میکنم این صفجه سایت پازلی رو هم ببینید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن