بلاگ پازلی

۶ نکته برای توسعه اپلیکیشن های قابل استفاده

۶ نکته برای توسعه اپلیکیشن های قابل استفاده -اپلیکیشن-ساز-آنلاین-پازلی-puzzley.net-puzzley
آنچه در این مطلب خواهید خواند:

موضوع قابلیت استفاده برای اپلیکیشن‌ها همچنان موضوع مهمی است و خودنمایی می‌کند. اما هنوز هیچ دستورالعمل و قاعده‌ای برای تولید اپلیکیشن های قابل استفاده تعیین نشده است. همچنین تنوع در مدل‌های گوشی موبایل باعث می‌شود که امکان رسیدن به یک استاندارد وجود نداشته باشد.

در این مطلب قصد دارم چند نکته مطرح کنم که به شما در طراحی اپلیکیشن های قابل استفاده کمک می‌کند. دعوت می‌کنم با من در بلاگ پازلی همراه باشید.

بیشتر مشکلات قابلیت استفاده از مشکلات سخت‌افزاری بوجود می آیند. در حالی که برخی از این مشکلات قابل حل نیستند. اما یک سری مسائل توسط توسعه‌دهنده قابل حل هستند.

در اینجا برخی از این مسائل بررسی می‌شوند و برای هر کدام راه‌حلی بیان می‌شود:

وضوح صفحه نمایش

با ظهور انواع مختلف موبایل و با ویژگی‌های مختلف از جمله سایز صفحه نمایش و رزولوشن آن، ارزیابی برای رسیدن به وضوح ایده‌آل تقریبا غیر ممکن است.

قراردادن ویژگی‌های بسیار زیاد فقط مشکل را بدتر می‌کند. ترفند مقابله با این مشکل، قراردادن اطلاعات با سایز کوچک است که در صفحه نمایش‌های بزرگ خودبه‌خود این سایز افزایش می‌یابد.

رنگ و تضاد

موبایل‌های جدید با قابلیت خیره‌کننده نمایش رنگ و تضاد آنها موجود هستند. این ممکن است توسعه‌دهنده را به استفاده از رنگ‌های مختلف وسوسه کند. در شرایط بد نوری تشخیص مرز رنگ‌ها سخت و دشوار است. در واقع خواندن اطلاعات روی صفحه نمایش سخت می‌شود.

نکته‌ای که اینجا وجود دارد این است که توسعه‌دهنده باید از رنگ‌هایی استفاده کند که تضاد زیادی با هم داشته باشند و قابل تشخیص باشند. همچنین استفاده از گرافیک ساده و دوری از موارد اضافی، ارزش ابزاری برنامه را بالا می‌برد.

کاربرد دکمه‌ها

بیشتر کاربران گوشی‌های موبایل با کارکرد دکمه‌های گوشی خود آشنا هستند. اطمینان حاصل کنید کاربرد دکمه‌ها را جوری در نظر بگیرید که برای کاربر خوشایند باشد. در صورت نیاز کارکرد هر کدام از دکمه‌ها را توضیح دهید تا کاربر در استفاده از اپلیکیشن شما با مشکلی مواجه نشود.

اندازه فونت

تقریبا همه تلفن‌های همراه از فونت‌های کوچک اما با سهولت در خواندن استفاده می‌کنند. وقتی صفحه نمایش کوچک است پس باید از فونت کوچک استفاده شود.

باید فونت‌های مختلف را تست کنید و از بین آنها بهترین فونتی که با بیشتر سایزها متناسب است را انتخاب کنید.

نشانگر

دستگاه‌های موبایل با کامپیوترها متفاوت هستند و در آنها نشانگر ماوس وجود ندارد. البته بعضی از گوشی‌های جدید از قلم یا وسایل دیگر برای کلیک‌کردن استفاده می‌کنند. اما شما اپلیکیشن خود را برای گوشی‌های لمسی می‌سازید، پس باید دکمه‌ها را جوری در نظر بگیرید که برای کلیک‌کردن راحت باشند.

کیبورد

صفحه‌کلید را باید طوری در نظر بگیرید که بعد از بازشدن آن بخش‌های صفحه قابل دسترسی باشند و صفحه کلید روی بخش‌های مورد نیاز اپلیکیشن باز نشود.

درنتیجه کار با بسیاری از دستگاه‌های موبایل و تولید اپلیکیشن های قابل استفاده مانند یک اپلیکیشن فروشگاه؛ اپلیکیشن آموزشی و… سخت است و نمی‌توان به یک استاندارد رسید. شما باید اپلیکیشن را انعطاف‌پذیر بسازید و تا جایی که ممکن است از مشکلات بکاهید.
منبع: lifewire

برای ساخت اپلیکیشن خود و یا استفاده از یک اپلیکیشن‌ آماده جهت سرعت بخشیدن به کار می توانید از شرکت طراحی اپلیکیشن پازلی کمک بگیرید. اگر هم سوالی دررابطه با هزینه ساخت اپلیکیشن داشتید با تیم پشتیبانی تماس بگیرید.

به اشتراک بگذارید:

داوود عباسی
داوود عباسی
به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت. تو پازلی کارم رو با ارتباط با مشتری شروع کردم و در ادامه در بخش تولید محتوا، با هدف کمک به مشتری ها فعالیتم رو ادامه دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Asset 1@3x
روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

20 درصد تخفیف ویژه خرید، برای تمام پکیج های ساخت اپلیکیشن

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن