بلاگ پازلی

آموزش انتشار اپلیکیشن iOS در مارکت سیبچه

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

در این مطلب می‌خواهیم مراحل انتشار اپلیکیشن در سیبچه را با هم مرور کنیم.

همانطور که می‌دانید، اپل به توسعه دهندگان ایرانی خدمات نمی‌دهد. اما این آخر خط برای اپ‌های iOS نیست. مارکت‌های ایرانی زیادی از جمله سیبچه و سیب‌اپ می‌توانند جایگزین مناسبی برای انتشار برنامه‌ها باشند. اگر قبلا آموزش انتشار اپ در سیب‌اپ را خوانده باشید، احتمالا انتشار روی سیبچه هم برای شما کار مشکلی  نباشد.

انتشار برنامه در این مارکت‌ها ساده‌ هست و معمولا دو مرحله اصلی دارد. اول باید اکانت بسازید و احراز هویت بشوید و بعد اپلیکیشن خودتان (اعم از اپلیکیشن بیمه، اپلیکیشن حمل و نقل، اپلیکیشن نوبت دهی و …)  را روی دسته های مربوطه مارکت‌ها آپلود کنید. پروسه ساخت اکانت تا انتشار اپلیکیشن معمولا کمتر از ۲ هفته زمان می‌برد، که در این مطلب به مرور مرحله به مرحله آن می‌پردازیم.

چرا انتشار اپلیکیشن در سیبچه؟

بعد از ساخت اپلیکیشن با استفاده از اپ ساز یا هر روش دیگری نیاز است برای تبلیغ و ارتقا اپلیکیشن آن را در دسترس کاربران قرار دهید، به این منظور انتشار اپلیکیشن در سیبچه گزینه مناسبی است. ولی چرا؟ سیبچه از مطمئن ترین مارکت های ایرانی اپل می باشد که حفظ اطلاعات و حریم خصوصی شما برایش اهمیت زیادی دارد. برای استفاده از این مارکت نیاز است اشتراک تهیه کنید. که هزینه آن نیز بر اساس نرخ دلار مشخص می شود، زیرا این مبلغ صرف ثبت دستگاه و حفظ دسترسی شما می شود. در غیر این صورت برنامه از کار می افتد.

انتشار اپلیکیشن در سیبچه

لازم به ذکر است که سیبچه نخستین بازارچه برای دریافت و انتشار اپلیکیشن های ios در کشور می باشد. این بازارچه زیر نظر شرکت داده پردازان همراه ایرانیان از سال 1391 فعالیت خود را آغاز کرده است. به این صورت برای ایرانیان که به دلیل تحریم ها نمی توانند از اپ استور استفاده کنند، سیبچه بستر مناسبی است. کاربران می توانند به سادگی هر اپلیکیشنی که در نظر دارند را دانلود و استفاده کنند. همچنین انتشار اپلیکیشن IOS در سیبچه نیز بسیار ساده است. شما می توانید با انتشار اپلیکیشن در سیبچه به جامعه بزرگ تری از کاربران دسترسی داشته باشید، که لازمه هر کسب و کاری است. مراحل انتشار اپلیکیشن IOS در سیبچه را در ادامه بررسی می کنیم:

مرحله اول: ساخت اکانت و ایجاد هویت

برای انتشار اپلیکیشن ios در سیبچه در اولین قدم باید به وب‌سایت سیبچه با آدرس sibche.com مراجعه کرده و روی “پنل توسعه‌دهنده‌گان روی نوار پایین و یا “ورود” در نوار بالای سایت کلیک کنیم.

انتشار اپلیکیشن در سیبچه

در قدم بعدی باید شماره همراه خود را وارد کنید و منتظر کد تایید بمانید تا به شما پیامک شود.

انتشار اپلیکیشن در سیبچه

بعد از دریافت کد تایید از طریق پیامک، آن را وارد کرده و دکمه تایید را بزنید.

انتشار اپلیکیشن در سیبچه

برای انتشار اپلیکیشن در سیبچه ما نیاز به ایجاد هویت داریم. در مرحله بعد باید روی دکمه ایجاد هویت جدید، در بالای صفحه سمت چپ، کلیک کنید.

انتشار اپلیکیشن در سیبچه

تکمیل فرم ایجاد هویت دو قسمت دارد. تکمیل اطلاعات شخصی از قبیل اسم و آدرس:

و تکمیل، امضا و بارگذاری فرم قرارداد:

فرم قرار داد از همان صفحه فرم ایجاد هویت قابل دانلود است. باید آن را دانلود کرده، پرینت بگیرید و سپس تصاویر نسخه‌ی تکمیل شده آن را دوباره در همان فرم در بخش مربوطه آپلود کنید. بعد از انجام این مراحل حدود یک هفته طول می‌کشد تا سیبچه فرم شما را بررسی و هویت‌تان را تایید کند. در صورت تایید هویت، هنگام ورود به پنل عبارت تایید شده در مقابل اسم شما نمایش داده می‌شود.

مرحله دوم: افزودن برنامه

پس از ایجاد هویت جدید، برای انتشار اپلیکیشن(مانند اپلیکیشن آموزشی، اپلیکیشن فروشگاه و…) در سیبچه کافی است از نوار بالای داشبورد کاربری خود روی گزینه “برنامه‌ها” کلیک کرده و دکمه افزودن برنامه را بزنید.

با زدن دکمه ” افزودن برنامه” به صفحه بارگذاری فایل برنامه هدایت می‌شوید. در این صفحه از طریق بخشی که با علامت + مشخص شده است فایل برنامه خود را آپلود کنید.

بعد از بارگذاری فایل برنامه، باید فرم اطلاعات برنامه را که شامل آیکون برنامه، نام فارسی، نام انگلیسی و توضیحات لازم می‌شود را تکمیل کنید. توجه داشته باشید که تکمیل این توضیحات برای انتشار اپلیکیشن در سیبچه ضروری است.

در صورت تکمیل بخش قبل، برنامه شما با موفقیت بارگزاری خواهد شد. اگر به پنل خود روی اطلاعات برنامه کلیک کنید، مشاهده می‌کنید که عبارت “در حال بررسی” در مقابل آن نوشته شده است.

پس از بارگزاری برنامه حدود یک هفته کاری باید منتظر بمانید تا سیبچه برنامه شما را تایید کند. پس از تایید، اگر به داشبورد کاربری خود بروید، زیر اسم برنامه عبارت “منتشر شده” بخش آخرین وضعیت نمایش داده می‌شود.

مراحل انتشار اپلیکیشن در سیبچه به پایان رسید. به همین راحتی شما می‌توانید اپلیکیشن آی‌او‌اس خودتان را در مارکت سیبچه منتشر کنید. اگر در مراحل انجام کار با مشکلی مواجه شدید می‌توانید با پشتیبانی سایت سیبچه در ارتباط باشید و مشکل‌تان را برطرف کنید.

مراحل انتشار برنامه در سیب اپ نیز به همین سادگی است. تصمیم اینکه می خواهید اپلیکیشن خود را در کدام مارکت منتشر کنید با شماست. عموما کاربران تنها اشتراک یکی از این دو مارکت را می خرند، به همین علت انتشار برنامه در سیب اپ و سیبچه به صورت همزمان توصیه می شود. به این شکل کاربران بیشتری به اپلیکیشن شما دسترسی دارند. قیمت و هزینه انتشار اپلیکیشن نیز بر روی تصمیم شما موثر هستند، که در این مورد باید بودجه خود را بررسی کنید.
ما در پازلی(شرکت طراحی اپلیکیشن) هم کار انتشار اپلیکیشن را با هزینه بسیار کمی انجام می‌دهیم. اگر وقت انتشار برنامه در سیب اپ یا سیبچه را ندارید می‌توانید این کار را به ما بسپارید. همچنین شما می توانید با استفاده از اپلیکیشن ساز پازلی در مدت زمان کمی با کمترین هزینه و بدون نیاز به برنامه نویسی طراحی اپلیکیشن مورد نظر خود را انجام دهید.

به اشتراک بگذارید:

مصطفی لطفی
مصطفی لطفی
عاشق برنامه نویسی، رباعیات خیام و ورزش شنا هستم. همچنین به تکنولوژی های جدید مخصوصا در حوزه موبایل علاقه مندم و در مورد آن ها مطالعه می کنم.

مطالب پر بازدید:

4 دیدگاه در “آموزش انتشار اپلیکیشن iOS در مارکت سیبچه

  1. مهدی گفت:

    سلام، وقت بخیر. یه سوالی دارم که ارتباط مستقیمی با مطلب خوبتون نداره ولی برای تصمیم گیری کاربرانی مثل من برای انتشار نسخه ios اپلیکشن مهمه: سیبچه چه میزان محبوبیتی پیش کاربران اپل داره؟ من کاربر اندروید هستم و اطلاعی از فضای اپل ندارم. ممنون میشم توضیح بدین.

    1. سلام دوست عزیز
      اگر کاربران ایرانی اکانت سیبچه و سیب‌اپ داشته باشند از این مارکت‌ها دانلود رو انجام میدن که داشتن اکانت این فروشگاه‌ها هم پولی هستش.
      اما اگر افراد بخوان رایگان دانلود انجام بدن از اپ‌استور دانلود می‌کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Asset 1@3x
روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

20 درصد تخفیف ویژه خرید، برای تمام پکیج های ساخت اپلیکیشن

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن