بلاگ پازلی

انتخاب بهترین اسکرین شات برای انتشار در مارکت ها

بهترین اسکرین شات برای انتشار در مارکت ها
آنچه در این مطلب خواهید خواند:

وقتی قصد دارید اپلیکیشن خود را در مارکت‌ها منتشر کنید لازم است از بخش‌های مختلف آن اسکرین شات تهیه کرده و بر روی مارکت مورد نظر منتشر کنید. اسکرین شات به کاربران کمک می‌کند بفهمند اپلیکیشن شما درباره چیست و چه کاربردی دارد، همچنین می‌تواند الهام‌بخش کاربر باشد تا آن را نصب و استفاده کند. اما چطور می‌توان اسکرین شات هایی تهیه کرد که موجب افزایش دانلود اپلیکیشن شود؟ در این مطلب قصد داریم به همین موضوع و اهمیت آن در میزان توجه کاربران به اپلیکیشن بپردازیم. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

نگاهی اجمالی به اپلیکیشن‌های رایج در هر مارکتی مهر تاییدی است بر این موضوع که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های بزرگ، وقت بیشتری را صرف طراحی اسکرین شات های جذاب و جالب توجه می‌کنند.

طراحی اسکرین شات های بهتر مانند تصویر بالا که متعلق به whatsapp می‌باشد، می‌تواند به شما کمک کند تا در رقابت جستجوی اپلیکیشن‌ها نتیجه بهتری بدست آورید.

بر نقاط قوت اپلیکیشن خود تمرکز کنید

چه چیزی اپلیکیشن شما را متمایز می‌کند؟ توضیح اینکه اپلیکیشن شما چه چیز فوق‌العاده‌ای دارد آن هم بوسیله چند اسکرین شات، کار ساده‌ای نیست؛ پس مانند اپلیکیشن‌ها و برندهای معتبر رفتار کنید، از یک متن کوتاه برای نشان دادن هدف به مشتری نهایی خود استفاده کنید. بر روی موضوع منحصر به فرد یا محتوای شاخصی که کاربران بوسیله اپلیکیشن شما به دست خواهند آورد، تمرکز کنید.

به اسکرین شات های زیر که مربوط به سه اپلیکیشن Asos ، Soundcloud و Groupon هستند توجه کنید. این اسکرین شات های ساده که مربوط به برندهای معتبری نیز هستند، توضیحات کوتاه، مختصر و مفیدی را درباره اپلیکیشن در اختیار مشتری قرار می‌دهند.

اسکرین شات برای انتشار در مارکت

اگرچه راهنمای بازاریابی اپ استور اپل به این موضوع اشاره دارد که اسکرین شات های مورد استفاده نباید شامل هیچ یک از دستگاه‌های تلفن همراه اپل باشد (مانند تصویر بالا از اپلیکیشن Asos)، تعداد زیاد برنامه‌هایی که با این موضوع مواجه شده‌اند نشان می‌دهد، احتمالا تصور نمی‌کنید که به خاطر چنین موضوعی اسکرین شات های شما مورد تایید قرار نگیرد. اما به هرحال اگر قصد دارید از تصویر یک تلفن همراه در اسکرین شات های خود استفاده کنید، mockuphone می تواند در استفاده از موکاپ تلفن‌های همراه اندروید و iOS کمک شایانی به شما نماید.

مسیر سفر کاربر را نشان دهید

حتی ساده‌ترین اپلیکیشن هم به کمی توضیح نیاز دارد، از اسکرین شات های خود استفاده کنید تا ویژگی‌های کلیدی و عمکردهای اپلیکیشن را دقیق نشان دهید. وقتی اسکرین شات های خود را آپلود می‌کنید، آن‌ها را برای نشان دادن نحوه استفاده از اپلیکیشن به کاربر مورد استفاده قرار دهید. Uber در این زمینه بسیار خوب کار کرده است آن هم با استفاده از تصاویر اضافی و کلوز آپ‌هایی جالب از محتوای اپ. با توضیح نحوه استفاده از اپلیکیشن در واقع راه را برای کاربران جدید هموار می‌کنید تا به کاربران وفادار و همیشگی تبدیل شوند.

اسکرین شات برای انتشار در مارکت

خلاق باشید

سادگی همواره خوب است اما از اینکه به اسکرین شات های خود پس زمینه اضافه کنید، تصویر را بچرخانید یا از چند صفحه نمایش استفاده کنید، نترسید. بدون مرز فکر کنید و خلاقیت به خرج دهید. توئیتر در پس زمینه اسکرین شات خود از تصویر یک مسابقه فوتبال استفاده کرده است تا حس زندگی واقعی را القا کند. Kitchen Stories از دو صفحه نمایش در اسکرین شات خود استفاده کرده است تا یکی از قابلیت‌های اپلیکیشن خود را به نمایش بگذارد. همچنین Drawnimal ، اپلیکیشنی که با بچه‌ها سر و کار دارد، با یک اسکرین شات سرگرم‌کننده و خلاقانه نشان می‌دهد که بعد از دانلود چه چیزی می‌توانید از اپلیکیشن انتظار داشته باشید.

اسکرین شات برای انتشار در مارکت

اگر قصد دارید اپلیکیشن خود را بر روی iTunes قرار دهید، راهنمای ارتباط با توسعه‌دهندگان iTunes را حتما مطالعه کنید. همچنین Google Play نیز لیستی از نیازمندی‌ها برای داشتن یک اسکرین شات مورد تایید را دارد، با مطالعه آن می‌توانید به نکات بسیار خوبی در این مورد دست پیدا کنید.

فراموش نکنید، اسکرین شات های بی‌نظیر و جذاب فقط متعلق به برندهای معتبر و تیم‌های فوق‌العاده خلاق نیست.

 

شما هم اگر تجربه‌ای در زمینه انتشار اپلیکیشن در مارکت‌ها دارید یا با مشکلات عدم تایید اپ مواجه شده‌اید، حتما آن را در بخش نظرات با ما و سایر همراهان در میان بگذارید.

به اشتراک بگذارید:

داوود عباسی
داوود عباسی
به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت. تو پازلی کارم رو با ارتباط با مشتری شروع کردم و در ادامه در بخش تولید محتوا، با هدف کمک به مشتری ها فعالیتم رو ادامه دادم.

مطالب پر بازدید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن