۶۶ ایده ساخت اپلیکیشن موبایل پولساز در سال ۱۴۰۱

32-5
ایده ساخت اپلیکیشن موبایل
آنچه در این مطلب خواهید خواند:
32-5

ایده ساخت اپلیکیشن

۶۶ ایده ساخت اپلیکیشن موبایل پولساز در سال ۱۴۰۱

پیدا کردن ایده برای هر کسب و کاری دشوار است. ایده هایی که درباره طرفدار داشتن و احتمال موفقیت بالا در آنها از قبل سنجیده شده باشد. هرچند که ممکن است ایده های سایرین چندان برای شما مناسب نباشد اما ممکن است با باز کردن ذهن شما و تلاقی ایده ها با یکدیگر به یک ایده جدیدو عالی برای شروع دست پیدا کنید چرا که یک ایده را به چند طریق می توان اجرا کرد. به همین جهت در این مطلب سعی کرده ام تا برخی از ایده های مناسب کسب و کار اپلیکیشن را جمع آوری کنم. لطفا به صورت گذرا و سر سری از این مطالب عبور نکنید و توضیحات هر تیتر را بخوانید. برخی از تیتر ها ممکن است بر خلاف تصور شما تعریف شوند. بعد از انتخاب ایده کسب و کار نوبت به پیاده سازی آن می رسد که می توانید از یک اپلیکیشن آماده استفاده کنید و یا طراحی اپلیکیشن مدنظر خود را به یک شرکت طراحی اپلیکیشن مثل پازلی بسپارید.

همچنین به خاطر داشته باشید که اپلیکیشن ها صرفا ابزار کسب و کار هستند و اصل ماجرا در جای دیگری رقم می خورد. شما می توانید دو کسب و کار مشابه هم داشته باشید اما مزیت های رقابتی آنها با یکدیگر متفاوت باشد. در ادامه این مطلب با من همراه باشید:

دسترسی سریع به موضوع:

1- ایده ساخت اپلیکیشن NFT Market Place:

تولید، خرید و فروش NFT این روزها بسیار داغ است. می توانید از این فرصت استفاده کرده و اپلیکیشنی برای ارائه NFT های ساخته شده توسط افراد مختلف را فراهم آورید که کاربران بتوانند با بررسی و انتخاب آن مبلغ مورد نظر را به ارز های دیجیتال یا ارز های رایج پرداخت کنند و آن را تصاحب کنند. به این گونه فروشگاه هایی که افراد می توانند محصولات خود را در آنجا به فروش برسانند اصطلاحا مارکت پِلیس گفته می شود.

2- ایده ساخت اپلیکیشن مانیتورینگ خلق و خو:

این اپلیکیشن ها اصطلاحا mood tracker هستند و برای بررسی وضعیت روحی افراد ساخته می شوند. کاربران در هر روز می توانند حس خود را نسبت به آن روز به عناوینی مانند خوب و بد علامتگذاری کنند و در دراز مدت متوجه شوند وضعیت روحی آنها چگونه پیش میرود. همچنین می توان قابلیت های دیگری نظیر یادداشت روزانه یا پیشنهاد هایی برای حال بهتر افراد ارائه داد.

3- ایده ساخت اپلیکیشن تحویل آنلاین قلیان:

شاید به نظرتان عجیب باشد اما یک استارتاپ وجود دارد که دقیقا همین کار را انجام می دهد. کشیدن قلیان اگرچه کار خوبی نیست اما به یک تفریح در بین نسل جوان تبدیل شده است. بسیاری از افراد لوازم یا تخصص ساخت یک ترکیب خوب برای قلیان را ندارند یا ممکن است لوازم جانبی آن مانند ذغال در دسترسشان نباشد. شما می توانید با ساخت یک اپلیکیشن همیشه در دسترس این افراد باشید و از آنجایی که این به کرات از این اپلیکیشن استفاده می کنند سود خوبی را به همراه خواهند داشت.

4- ایده ساخت اپلیکیشن پیشنهاد دهنده رستوران با هوش مصنوعی:

گاهی اوقات از رفتن به رستوران های تکراری خسته می شویم یا اینکه نمی دانیم رستوران های دیگر چه کیفیت غذا یا منویی دارند.یک اپلیکیشن پیشنهاد رستوران می تواند بر اساس شرایط شما بهترین گزینه موجود را آنالیز کرده و پیشنهاد دهد. پارامتر هایی مانند نزدیکترین، بر اساس بودجه شما، منو غذایی مورد علاقتان، تخفیف دار ها و....

5- ایده ساخت اپلیکیشن رزرو جای پارک خودرو:

یکی از مشکلات اساسی در خیابان ها و شهر های شلوغ پیدا کردن جای پارک و پارکینگ خالی است. اگر بتوانید با آنلاین کردن چند پارکینگ در خیابان های مهم شهر و بررسی آنلاین ظرفیت موجود آنها به پیدا کردن جای پارک کمک کنید مشکل بزرگی را برای عموم مردم حل خواهید کرد. در این حالت می توانید مبلغ اجاره پارکینگ را به صورت آنلاین دریافت کنید و سهم خود را از آن بردارید. همچنین می توانید با صاحبان پارکینگ ها همکاری کرده و به ازای ورود هر خودرو به پارکینگ مبلغی را به عنوان حق الزحمه دریافت کنید.

این اپلیکیشن برای مسافرانی که وارد مناطق گردشگری می شوند بسیار کاربرد دارد. به خاطر داشته باشید که اپلیکیشن شما باید مسیر مستقیم کاربران به پارکینگ مورد نظر را نشان دهد.

6- ایده ساخت اپلیکیشن کارواش آنلاین:

به طور کلی خدمات در محل و ساخت اپلیکیشن خدماتی به ترند این روزها تبدیل شده است. یکی از این خدمات شستشوی اتومبیل در محل است. در این اپلیکیشن کاربر درخواست خود را مبنی بر خدمات قابل ارائه مانند شستشوی بیرون، شستشوی داخل، صفر شویی و یا سایر خدمات اعلام می کند و تاریخ مورد نظر خود برای شستشو را به همراه آدرس و لوکیشن محل اعلام میکند و پس از برآورد اتوماتیک هزینه نسبت به پرداخت مبلغ اقدام می نماید.

7- ایده ساخت اپلیکیشن مدیریت هزینه ها:

مدیریت مالی و حسابداری شخصی یکی از مهمترین ابزار هایی است که هر فرد به آن نیاز دارد. این اپلیکیشن ها می توانند با دسته بندی مبالغ خرج شده در دسته های از پیش تعریف شده یا ایجاد شده توسط کاربر در پایان هر بازه زمانی وضعیت مالی کاربر را به وی نشان دهد تا بتواند نشتی های پول یا خرج های غیر ضروری خود را شناسایی نماید.

8- ایده ساخت اپلیکیشن سفر اشتراکی:

بارها و بارها خودروهایی تک سرنشین را دیده ایم که در شهر تردد می کنند. اپلیکیشن های سفر اشتراکی اینگونه است که افرادی که به تنهایی در حال تردد در شهر یا فواصل بین شهری هستند می تواند پس از ثبت نام در اپلیکیشن مقصد سفر خود را مشخص کنند و افرادی که در محدوده اطراف راننده هستند می توانند درخواستی مبنی بر همسفر شدن با راننده ارسال نمایند و در صورت قبول آن توسط راننده با یکدیگر مسیر را طی نمایند و در پایان مسیر نسبت به پرداخت مبلغ سفر به حساب کاربری راننده اقدام نمایند. این اپلیکیشن به نوعی کمک درآمدی برای افرادی که ناچارا هر روز مجبور به جابجایی تک نفره در سطح شهر هستند به ارمغان می آورد.

9- ایده ساخت اپلیکیشن راهنمای حمل و نقل عمومی:

افرادی که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند همواره به دنبال ارزانترین و سریعترین مسیر و وسیله نقلیه هستند. همچنین در شهر های بزرگ روش های مختلفی برای رسیدن به مقصد وجود دارد. این اپلیکیشن ها (اپلیکیشن حمل و نقل) با دریافت موقعیت فعلی کاربر و مقصد نهایی او بهترین مسیر ممکن را با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به کاربر پیشنهاد می دهد.

10- ایده ساخت اپلیکیشن تعاملات اجتماعی:

همه افراد علاقه مندی هایی دارند، شما می توانید اپلیکیشنی بسازید که افراد مختلف را بر اساس علاقه مندی هایشان به یکدیگر مرتبط کند. به عنوان مثلا اگر شخصی دوست دارد یک بورد گیم بازی کند نیاز دارد تا افراد دیگری نیز با او همراه شوند و به کمک این اپلیکیشن می تواند چنین کاری را انجام دهد.

11- ایده ساخت اپلیکیشن پارتنریاب زبان:

همواره افرادی وجود دارند که مایل هستند زبان های دیگری را یاد بگیرند. شما می توانید افرادی را که به دنبال یادگیری زبان کشور های یکدیگر هستند را به یکدیگر مرتبط کنید تا در آموزش زبان به یکدیگر کمک کنند. در این حالت شما می توانید حق اشتراک این اپلیکیشن را به فروش برسانید یا آزمون های جانبی و آموزش های جانبی را برای فروش داشته باشید.

12- ایده ساخت اپلیکیشن یادآور هوشمند:

بارها پیش آمده است که رویداد تاریخی خاصی را فراموش کردیم یا به دنبال انجام کار خاص در محل خاصی بوده ایم اما در لحظه مورد نیاز آن را فراموش کرده ایم. این اپلیکیشن ها می توانند تاریخ های مهم را مانند تاریخ تولد نزدیکانتان را چند روز رودتر یادآوری کنند یا هنگام عبور از کنار یک مغازه به شما کالای مورد نیازی که قرار بوده است خریداری کنید یادآوری کنند.

13- ایده ساخت اپلیکیشن طراحی معماری:

افراد زیادی دوست دارند که پیش از خرید وسایل منزل نمایش آنها در محیط خانه شان را ببینند و از مناسب بودن و زیبایی آن در خانشان اطمینان حاصل کنند. شما می توانید به کمک واقعیت افزوده کالای مورد نظر را در محل خانه نمایش دهید و خریداران را مجاب کنید که انتخاب مناسبی داشته اند. همچنین می توانید با پیشنهاد کالاهای جایگزین انتخاب های مناسبتری را به آنها نمایش دهید. برای این اپلیکیشن ها چند روش درآمد زایی وجود دارد. اول تبلیغات لوازم مورد نیاز کاربر، دوم مشارکت در فروش کالای کارخانه جات و شرکت های تولیدی و سوم فروش حساب کاربری اپلیکیشن.

14- ایده ساخت اپلیکیشن ناوبری مرکز خرید:

برخی از مراکز خرید آنقدر بزرگ هستند کهپیدا کردن کالا یا غرفه موررد نظر بسیار دشوار است و موجب گیجی مراجعه کنندگان می شود. شما می توانید با ساخت اپلیکیشن اختصاصی این مراکز خرید، بازدیدکنندگان را به غرفه های مورد نظر راهنمایی کنید. به عنوان درآمد زایی می توانید حق اشتراک بفروشید یا با گرفتن تبلیغات از غرفه ها مشتریان بیشتری را به سوی آنها هدایت کنید.

15- ایده ساخت اپلیکیشن برنامه ریز سفر:

برخی افراد تمایل زیادی به سفر دارند اما نمی توانند مقصد مشخصی برای خود تعیین کنند و یا حوصله برنامه ریزی و رزرو هتل و الباقی کارها را ندارند. شما می توانید با ساخت یک اپلیکیشن مقاصد و اقامتگاه های پیشنهادی خود را به آنها معرفی کنید. به این صورت که بر اساس پارامتر های مشخص مانند قیمت و علاقه مندی های کاربر بر اساس چند پرس لیستی از مقاصد پیشنهادی خود را نشان دهید و کاربر می تواند آنها رزرو کرده و مبلغ را پرداخت کند.

برای مشاوره رایگان ساخت اپلیکیشن تماس بگیرید:

16- ایده ساخت اپلیکیشن رویداد یاب:

در این اپلیکیشن کاربران می توانند رویدادهای موجود در اطراف خود را مشاهده نمایند و برای شرکت در آنها ثبت نام کنند و در صورت لزوم مبلغی را پرداخت نمایند. به عنوان مثال اگر فردی به دنبال شرکت در یک رویداد کارآفرینی است می تواند از طریق این اپلیکیشن مطلع شده و دسته مورد علاقه خود را بر روی کار آفرینی تنظیم نماید تا موارد مورد علاقه او در داخل اپلیکیشن به نمایش در بیایند.

17- ایده ساخت اپلیکیشن تحویل هدیه:

شاید برای شما هم پیش آمده باشدکه بخواهید برای یکی از دوستانتان که در شهر دیگری یا بسیار دور از شما زندگی میکند گل یا هدیه ای به مناسبت یادبود یا تشکر ارسال کنید. جستجو برای افرادی که این کار را در اطراف محل مورد نظر شما انجام دهند هرگز کار ساده ای نبوده. از این رو می توانید با ساخت یک اپلیکیشن مسئولیت انجام این کار را بر عهده بگیرید و کسب و کار تان را در سایر شهر ها گسترش دهید. شیوه درآمد زایی این اپلیکیشن از فروش مستقیم محصولات و خدمات حاصل می شود.

18- ایده ساخت اپلیکیشن گمشده:

حیوانات خانگی ممکن است در بیرون از خانه گم شوند و یا خودتان وسیله یا چیزی را در بیرون از خانه گم کنید و یا حتی خودتان گم شوید. به وسیله این اپلیکیشن فردی که حیوان خانگی یا وسیله شما را پیدا کرده است با قرار دادن آن در اپلیکیشن به عموم کاربران اطلاع می دهد. پس از آن صاحب وسیله یا حیوان می تواند آن را پیدا کرده و با یابنده ارتباط بگیرد.

درآمد زایی از این اپلیکیشن می تواند بر اساس پاداش یافتن گمشده و یا فروش حق اشتراک ثبت آگهی باشد.

19- ایده ساخت اپلیکیشن پیمانکار یاب:

جستجو برای انجام امورات ساختمانی مانند گچکاری و سیمان کاری و سنگ کاری و غیره به چند دلیل کاری دشوار است. اول اینکه ممکن است فردی را که توانایی انجام این کار دارد را نشناسید و دوم اینکه به دلیل کوچک بودن کارهای تعمیراتی بسیاری از افراد به سراغ این گونه کار ها نمی روند.

از این رو می توانید با ساخت اپلیکیشن کسانی را که حاضر به انجام چنین کارهایی هستند را به ثبت نام در اپلیکیشن ترغیب کنید و از طرف دیگر کسانی که به دنبال چنین خدماتی هستند نیز با مراجعه به اپلیکیشن شما می توانند از خدمات متخصصان استفاده کرده و کارهای خود را برون سپاری کنند.

20- ایده ساخت اپلیکیشن برنامه آموزشی با AR:

تصاویر دو بعدی کتاب های درسی دیگر جذابیت آموزشی برای دانش آموزان را ندارد. امروزه بسیاری از مفاهیم آموزشی را می توان به کمک واقعیت های افزوده به صورت ملموس تری برای دانش آموزان تشریح کرد. تصور کنید وقتی صحبت از دایناسور های می شود دانش اموزان بتوانن مقیاس واقعی یک دایناسور مجازی را در کنار خود ببینند. والدین هزینه های زیادی برای آموزش فرزندان خرج می کنند و جزو اولویت های آنها به شمار می رود. بنابراین ساخت یک اپلیکیشن آموزشی نیز می تواند سودآور باشد.

21- ایده ساخت اپلیکیشن سرویس خودرو:

بسیاری از افراد به دلیل مشغله کاری یا عدم علاقه به حضور و گذارندن وقت در تعمیر گاه های مختلف ترجیح می دهند تا سرویس خودرو خود را در منزل یا محیط کارشان انجام دهند. از این رو شما می توانید با ساخت یک اپلیکیشن درخواست سرویس در محل خودرو را دریافت کرده و به تعمیرکاران سیار یا تعمیر کاران خودتان ارجاع دهید و حق کمیسیون بگیرید.

22- ایده ساخت اپلیکیشن دستور پخت اختصاصی:

هنر آشپزی هنری است که همواره از بین مردان و زنان علاقه مندان زیادی داشته و دارد. برخی دستوری های خاص پخت و پز دارند و عده ای ادویه ها و تکنیک هایی برای پخت خوراکی های خوشمزه. شما می توانید با جمع آوری یا تهیه دستور های غذایی یک اپلیکیشن برای علاقه مندان به این هنر بسازید.

می توانید غذاهایی بر حسب مواد موجود و دردسترس هر فرد پیشنهاد دهید. می توانید ویدئو های آموزشی داشته باشید. می توانید بخشی از مطالب خود را برای افراد خاصی در دسترس بگذارید. روش های درآمد زایی از این نوع اپلیکیشن ها بسیار متنوع است از فروش تک به تک دستور ها تا فروش حق اشتراک و یا نمایش تبلیغات و نوشتن ریپورتاژ از شرکت های برند مواد غذایی فرصت مناسبی برای درآمد زایی از این اپلیکیشن ها محیا نموده است.

23- ایده ساخت اپلیکیشن فهرست املاک و مستغلات:

از دیگر دغدغه های عمومی مردم جستجوی خانه یا املاک برای خرید یا اجاره است. شما می توانید فهرستی از املاک فروشی یا قابل اجاره منطقه خود را جمع آوری کنید و در اپلیکیشنتان منتشر کنید. مطمئنا افراد برای کسب اطلاعات بیشتر یا بازدید از محل با شما تماس خواهند گرفت و می توانید قرارداد های خوبی را منعقد نمایید.

24- ایده ساخت اپلیکیشن تبادل اسباب بازی:

کودکان به سرعت از اسباب بازیهایشان خسته می شوند و درخواست اسباب بازی های جدید می کنند. با این اپلیکیشن والدین می توانند اسباب بازی های کودکان خود را به سایر کودکان قرض بدهند و یا اسباب بازی سایر کودکان را قرض بگیرند. این کار صرفه جویی بسیاری را در هزینه های جاری کودکان انجام می دهد.

برای درآمد زایی از این اپلیکیشن می توانید حق اشتراک بفروشید یا خودتان اسباب بازی ها را اجاره دهید و یا تبلیغات کنید.

25- ایده ساخت اپلیکیشن تناسب اندام:

افرادی هستند که قصد ورزش کردن دارند اما به دلایل مختلفی تمایلی به رفتن باشگاه های ورزشی ندارند.با این حال این افراد نیاز دارند تا یک مربی آنها را راهنمایی کند و شیوه انجام صحیح حرکات را به آنها نشان دهد. شما می توانید با ساخت یک اپلیکیشن ورزشی این حرکات را به آنها آموزش دهید یا حتی برای اهداف مختلف ورزشی برنامه های تمرینی متفاوتی را تهیه و در دسترس بگذارید. از دیگر کارهایی که می توان برای این منظور انجام داد برگزاری چالش های دسته جمعی به صورت آنلاین است که موجب ترغیب بیشتر افراد به ورزش می شود.

روش های درآمد زایی از این اپلیکیشن می تواند فروش خود اپلیکیشن، فروش اشتراک ماهانه، فروش برنامه های ورزشی یا غذایی ویژه، فروش لوازم ورزشی و نمایش تبلیغات مرتبط با کالاهای ورزشی باشد.

26- ایده ساخت اپلیکیشن رزرو خدمات منزل:

ممکن است در خانه کارهایی وجود داشته که افراد آن قادر به انجام آن نیستند یا نیاز به کمک یک متخصص دارند. به عنوان مثال تعویض شیر های خراب شده، سرویس کولر،تعمیر خرابی سیم کشی ساختمان یا رسیدگی به گیاهان باغچه. اپلیکیشن هایی وجود دارند که افراد می توانند خدمات مورد نظر خود را انتخاب کرده و درخواست ارائه این خدمات را نمایند. در طرف دیگر افرادی هستند که توسط مدیران اپلیکیشن تایید شده اند و توانایی آنها از قبل سنجیده شده و مورد ارزیابی قرار می گیرند. پس از ثبت درخواست، اپلیکیشن درخواست شما را به بهترین شخصی که توانایی انجام آن را دارد ارجاع داده و آن فرد به محل مراجعه کرده و خدمات مورد نظر را انجام میدهد.

معمولا این اپلیکیشن ها یا درصدی از مبلغ پرداختی آنلاین شما را به عنوان کارمزد برمی دارند و یا به ازای معرفی مشتری به افراد متخصص هزینه ای را از آنها دریافت می کنند.

27- ایده ساخت اپلیکیشن مستاجر یاب:

یافتن مستاجر و موجر خوب برای افراد اهمیت بالایی دارند .شما می توانید یک سامانه ایجاد کرده و مالکان یا مستاجران در آن با توجه به نظرات دیگران امتیاز بندی شوند. این امتیاز ها می توانند از نظر خوش حسابی، نگهداری مناسب از خانه و غیره باشد. سیستمی تقریبا مشابه Airbandb اما برای مستاجران و مالکان.

28- ایده ساخت اپلیکیشن مستاجر یاب:

یافتن معلم خصوصی خوب واقعا درد سر است. شما باید از شیوه تدریس و حسن سابقه فرد آگاه باشید و همچنین دستمزد آنها در توان پرداخت شما باشد. می توانید با ساخت یک اپلیکیشن با قابلیت امتیاز دهی و نمایش تخصص و قیمت هر معلم امکان جستجو و رزرو را برای کاربران فرآهم آورید.

همچنین می توانید نمونه ای تدریس این افراد را به عنوان شیوه تدریس در صفحه انها بگذارید تا کاربران حس واقعی تری را نسبت به تدریس پیدا کنند.

29- ایده ساخت اپلیکیشن تامین مالی پروژه:

همیشه افرادی هستند که ایده های خوبی شروع یک کسب وکار دارند اما منابع مورد نیاز برای راه اندازی آن را ندارند. از طرفی افرادی هم هستند که سرمایه دارند و آماده سرمایه گذاری در ایده های ناب هستند. می توانید با ساخت یک اپلیکیشن این دو دسته افراد را به یکدیگر متصل کنید . سرمایه داران می توانند فهرستی از فرصت های سرمایه گذاری ببینند و از بین آنها گزینه مورد نظر را انتخاب کنند. شما هم می توانید در ازای پیدا کردن سرمایه گذار مبلغی را دریافت کنید یا سهم بگیرید.

30- ایده ساخت اپلیکیشن رزرو سالن زیبایی:

صنف آرایشگران و سالن های زیبایی بانوان جزو پر تعداد ترین و با درآمدترین مشاغل در ایران محسوب می شوند. اگر بتوانید اپلیکیشنی بسازید که امکان رزرو نوبت و جستجوی خدمات زیبایی را داشته باشد می توانید با سالن های مختلف توافق کرده و برای آنها مشتریان بیشتری بیاورید.

همچنین کاربران هم می توانند نوبت سالن خود را رزرو کنند و مبلغ پیش پرداختی را به صورت آنلاین پرداخت نمایند.

ارتباط رایگان با مشاوران اپلیکیشن ساز پازلی

31- ایده ساخت اپلیکیشن برنامه ریز غذایی سالم:

سلامتی خوراک و آنچه می خوریم برای ما اهمیت دارد. بسیاری از افراد ناچارند به خاطر رژیم های مختلفی که دارند میزان ورودی کالری به بدن خود را کنترل کنند . اگر بتوانید اپلیکیشنی بسازید که خوراکی یا ترکیبی از خوراکی ها را تا حد مشخصی از کالری و با توجه به علایق افراد برنامه ریزی کند بسیاری از کاربران از آن استفاده خواهند کرد . مخاطب این اپ می تواند ورزشکاران، بانوان یا افراد با رژیم های خاص غذایی باشند.همچنین می توانید امکان مشاوره غذایی یا تنظیم برنامه منظم غذایی را نیز فراهم آورید.

32- ایده ساخت اپلیکیشن خشکشویی آنلاین:

اپلیکیشن های خشک شویی جزو اپلیکیشن های خدماتی محسوب می شوند. در این اپلیکیشن ها کاربر درخواست خود برای شستشوی لباس را به همراه نوع و تعداد آن مشخص می نماید و پیک مورد نظر برای دریافت آن به محل اعزام می شود . پس از خشکشویی نیز هزینه دریافت شده و لباس ها درب منزل تحویل داده خواهد شد. این اپلیکیشن بیشتر مورد استفاده قشر سطح بالای جامعه و کارمندان و مدیران خواهد بود. همچنین افراد مجرد ساکن شهر های شلوغ یا مسافران نیز می توانند از جمله مخاطبان ان باشند.

33- ایده ساخت اپلیکیشن مدیتیشن:

دنیای امروز نیاز افراد برای تمرکز و آرامش را دوچندان کرده است. شما می توانید با ساخت یک اپلیکیشن مدیتیشن به کاهش استرس افراد در طول روز کمک کنید. اپلیکیشن شما می تواند صرفا حاوی فایل هایی با موسیقی آرامش بخش و بی کلام باشد یا به جای موسیقی افرادی در آن صحبت کنند و کاربران را در مراحل مختلف مدیتیشن همراهی کنند.

اپلیکیشن های مدیتیشن کمی به زبان فارسی وجود دارند و این یک فرصت محسوب می شود. می توانید اپلیکیشن خود را برای مدت 5 روز رایگان بگذارید و پس از آن کاربران نیاز به خرید اشتراک داشته باشند.

34- ایده ساخت اپلیکیشن جامعه علاقه مندان:

موضوعاتی وجود دارند که علاقه مندان زیادی را دور خود جمع کرده اند. به عنوان مثال شخصیت های فیلم های مارول طرفداران بسیاری دارد یا دنیای ارباب حلقه های تالکین نیز وضعیت مشابهی دارد. شما می توانید با ساخت یک اپلیکیشن یک جامعه مجازی کوک از این افراد را گرد هم آورید و رویداد ها و برنامه های مرتبط را برگزار کنید. در کنار آن نیز می تواند اقلام طرفداری مانند تی شرت ها و کلاه ها، ماگ ها و غیره را به فروش برسانید.

35- ایده ساخت اپلیکیشن تست رنگ مو:

از دغدغه های همیشگی خانم ها در انتخاب رنگ مو این است که مطمئن نیستند این رنگ به موی و چهره آنها می آید یا خیر. شما می توانید اپلیکیشنی بسازید که با کمک واقعیت افزوده رنگ و مدل موی مورد نظر افراد را بر روی تصویر آنها بنشاند و تصمیم گیری را برای آنها ساده تر نماید.

این اپلیکیشن می تواند با معرفی رنگ موها و برند های مختلف و یا فروش آنها به درآمد برسد همچنین نمایش تبلیغات و معرفی آرایشگران نیز می تواند راه دیگری برای درآمد زایی باشد . حتی می توانند آرایشگاه اختصاصی خود را داشته باشد.

36- ایده ساخت اپلیکیشن تبادل کالا:

گاهی اوقات کالاهایی اضافه و غیر کاربرد در اطراف ما وجود دارند که می خواهیم از شر آنها خلاص شویم و از طرف دیگر به دنبال کالاهای دیگری هستیم که بسیار به آنها نیاز داریم.

با ساخت یک اپلیکیشن با قابلیت قرار دادن و عرضه این کالا ها این فرصت را به دیگران می دهیم که لوازم مورد نیاز خود را از بین لوازم دیگران انتخاب کنند و یا با یکدیگر معاوضه نمایند. این اپلیکیشن عملکردی مشابه دیوار دارد اما در سیستم عملکرد آن تفاوت هایی وجود دارد.

37- ایده ساخت اپلیکیشن برنامه ریز عروسی:

مراسم ازدواج و عروسی یکی از پر دغدغه ترین برنامه هایی است که یک فرد ممکن است با آن روبرو شود و درست انجام شدن همه موارد اهمیت بسیار بالایی دارد. شما می توانید یک اپلیکیشن چک لیست مخصوص مراسمات عروسی بسازید و کلیه مواردی که باید در این مراسم انجام شود را از پیش آماده کرده و در اختیار افراد مختلف قرار دهید. در آمد زایی از این اپلیکیشن به روش فروش اشتراک یا اپلیکیشن خواهد بود.

38- ایده ساخت اپلیکیشن ردیاب حیوانات خانگی:

برخی حیوانات خانگی مانند گربه ها علاقه زیادی به خروج از محیط دارند. یا سگ ها در هنگام بازی ممکن است به هر سمتی شروع به دویدن نمایند. صاحبان این حیوانات اغلب نگران گمشدن آنها هستند. شما میتوانید به کمک یک چیپ جی پی اس و یک اپلیکیشن در هر لحظه موقعیت این حیوانات را مطلع شوید.معمولا این اپلیکیشن ها برای فروش تجهیزات یا فروش اشتراک ماهانه به درآمد می رسند.

39- ایده ساخت اپلیکیشن رزومه ساز:

همه افراد دوست دارند که یک رزومه درست و حسابی از فعالیت و سابقه کاری خود ارائه نمایند اما همه قادر به ساخت یک رزومه مناسب نیستند. به کمک این اپلیکیشن افراد می توانند اطلاعات مورد نظر و خواسته شده را وارد نمایند و در انتها یک فای رزومه شیک و مرتب تحویل بگیرند . همچنین می توانید رد کنار اپلیکیشن یک نسخه تحت وب برای نمایش رزومه افراد با لینک اختصاصی داشته باشید که افراد مختلف بتوانند برای ارسال سوابق خود از آن استفاده کنند.

40- ایده ساخت اپلیکیشن حمل و نقل بار:

جستجوی برای پیدا کردن یک کامیون حمل و نقل بار که به صورت حرفه ای بارچینی انجام دهد و در حین حمل و نقل مراقبت لازم را از وسایل به عمل آورد و قیمت مناسبی هم داشته باشد واقعا کار سخت و زمانبری است. شما می توانید یک اپلیکیشن حمل و نقل بار بسازید که رانندگان مختلف و تخصص باربری آنها را مشخص کرده باشید و مشتریان آنها قادر به امتیاز دهی به آنها باشند. سپس افراد با جستجوی مبدا و مقصد بتوانند راننده خود را پیدا کرده و محموله خود را جابجا نمایند.

این اپلیکیشن شباهت بسیاری با اپلیکیشن های مشابه اسنپ دارد اما در جزئیات آنها تفاوت هایی وجود دارد.

41- ایده ساخت اپلیکیشن پیشنهاد فیلم:

یکی از معضلات همیشگی عاشقان سینما و فیلم باز ها پیدا کردن یک فیلم خوب و متناسب با سلیقه آنهاست. این اپلیکیشن بر اساس نظرات و رتبه بندی دیگران و اطرافیان شما و همچنین سابقه تماشای فیلم خودتان گزینه هایی را به شما پیشنهاد میدهد تا انتخاب را برای شما ساده تر کند. همچنین می توانید برای انتخاب فیلم برای تماشای دو یا چند نفره هر فرد فیلم مورد علاقه خودش را انتخاب کند سپس اپلیکیشن فیلم هایی را که ترکیبی از همان دو فیلم هستند را به شما نمایش خواهد داد تا انتخاب را ساده تر کند.

در این اپلیکیشن می توان برای نمایش فیلم ها هزینه دریافت کرد یا حق اشتراک فروخت و نمایش تبلیغات نیز درآمد خوبی دارد.

42- ایده ساخت اپلیکیشن اجاره خودرو:

در بسیاری از نقاط دنیا شما می توانید خودرو ها را برای مدت کوتاه چند روز یا چند هفته ای اجاره کنید. این خودرو ها ممکن است در هر کجای شهر پارک باشند. شما میتوایند با ساخت یک اپلیکیشن کاربران را به نزدیک ترین خودرو هدایت کنید و حق استفاده از خودرو را به صورت آنلاین از آنها دریافت کنید . همچنین محل خودرو همواره با یک جی پی اس مشخص خواهد بود.افرادی که قصد استفاده از این سرویس را دارند می بایست گواهینامه معتبر داشته و مبلغی را به عنوان ودیعه پرداخت کرده باشند.

43- ایده ساخت اپلیکیشن پیشنهاد سهام:

بازار های مالی همواره داغ هستند و عده بسیاری به دنبال کسب سود از این بازار ها هستند. شما می توانید با ساخت یک اپلیکیشن تحلیل های سهام خود و سیگنال های پر سود را منتشر کنید. می توانید برای استفاده از این اپلیکیشن حق اشتراک تعریف کنید و همچنین آموزش های تحلیلی خودتان را به فروش برساند.

44- ایده ساخت اپلیکیشن To Do:

این قبیل اپلیکیشن ها برای انجام کارها و نگهداری لیست کارهایی که باید انجام شوند ساخته شده و افرا خودشان می توانند لیست کارهای روزمره را در آن یادداشت کرده و پس از انجام آن آنها را به حالت انجام شده تغییر دهند.همچنین می توان این اپلیکیشن ها را با قابلیت های دیگری نظیر ارائه گزارش هفتگی، ساخت نمودار های عملکرد، نمایش کارهای به تعویق افتاده و غیره ادغام کرد و در ازای این خدمات مبالغی از کاربر دریافت نمود.

45- ایده ساخت اپلیکیشن پادکست:

پادکست ها از سرگرمی های جدید هستند که محبوبیت بسیار بالایی دارند. افراد بسیار در حین کار، رانندگی، انجام کار های خانه و غیره مشغول گوش دادن پادکست ها هستند. شما هم می توانید با ساخت یک اپلیکیشن پادکست خودتان را منتشر کنید یا فضایی را بری انتشار پادکست های سایر افراد فراهم آورید.می توانید برای انتشار پادکست ها هزینه ای را دریافت کنید و یا از کاربران خودتان مبلغ حق اشتراک دریافت کنید.

7 روز مهلت تست رایگان ساخت اپلیکیشن در اپلیکیشن ساز پازلی

46- ایده ساخت اپلیکیشن ایستگاه شارژ برقی:

خودرو ها و موتور های برقی روز به روز در حال گسترش هستند. یکی از مهمترین نیاز های این وسایل نقلیه، شارژ به موقع است. بنابراین می توانید اپلیکیشنی بسازید که نزدیکترین ایستگاه های شارژ را نمایش دهد و کاربران را به سمت آن هدایت کند.

47- ایده ساخت اپلیکیشن مقایسه قیمت:

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که قصد خرید کالایی دارید اما مطمئن نیستید که بهترین قیمت را پیدا کنید . این اپلیکیشن ها با جستجوی آنلاین در فروشگاه های مختلف و مقایسه کیفیت و قیمت آن به شما در انتخاب بهتر و خرید مطمئن تر کمک می کند.

48- ایده ساخت اپلیکیشن آب و هوا و اوقات شرعی:

این قبیل برنامه ها مخاطبان عمومی دارند و معمولا تعداد نصب آنها بالاست.اپلیکیشن هایی مشابه باد صبا و غیره که اوقات شرعی را نشان می دهد. ساخت این اپلیکیشن ها شادید دشواری چندانی نداشته باشد اما یافت شیوه درآمد زایی از آنها می تواند کمی دشوار تر باشد.

49- ایده ساخت اپلیکیشن مدیریت اشتراک و آبونمان:

همه ما این روزها حساب های کاربری و اشتراک های متفاوتی داری از وی پی ان ها گرفته تا سرویس های نمایش خانگی فیلم و ارتباطاتی مانند اینترنت. گاهی اوقات ممکن است فراموش کنیم که سرویس هایمان را شارژ یا تمدید کنیم. به کمک این اپلیکیشن اعضای این قبیل سرویس ها می توانند مدیریت کامل و یکپارچه ای برای حساب های کاربریشان اعمال کنند بدون آنکه چیزی را از دست بدهند.

50- ایده ساخت اپلیکیشن مجله:

پیگیری اخبار مورد علاقه یا مهم برای عده ای از افراد ضروری و حیاتی است. شما می توانید با ساخت یک اپلیکیشن خبری یک حوزه خاص اطلاعات را پوش دهید که افراد زیادی هم به دنبال پیگیری آن هستند. در آمد این اپلیکیشن ها به چند روش خواهد بود . می توانند حق اشتراک دریافت کنند، تبلیغات بگیرند و یا ریپورتاژ های خبری منتشر کنند.

51- ایده ساخت اپلیکیشن اندازه گیری:

گاهی اوقات نیاز به اندازه گیری چیزی دارم اما وسال اندازه گیر آن مانند متر یا خط کش را در دسترس نداریم. با کمک ابزار ها و امکاناتی که در تلفن های امروز به کار برده می شود می توان اپلیکیشن هایی ساخت که بتوانند این اندازه گیری را برای ما انجام دهند. ترکیب چندین ابزار اندازه گیری در قالب یک اپلیکیشن می تواند به عنوان یک نقطه قوت برای کسب کاربر بیشتر به کار برده شود.

52- ایده ساخت اپلیکیشن تبادل کتاب:

هزینه های سرسام آور کتاب این روزها افراد را مجاب کرده است که به سراغ کتاب های الکترونیکی بروند و یا کتاب های دیگران را قرض بگیرند. در این اپلیکیشن هر فرد کتابخانه خودش را دارد که بر روی هر کتاب موجود بودن یا نبودن آن و قابلیت رزرو آن نمایش داده می شود.

53- ایده ساخت اپلیکیشن فیلتر عکس:

اپلیکیشن های ویرایش تصاویر و افزودن افکت و فیلتر به آنها به لطف شبکه های اجتماعی مبتنی بر تصویر و ویدئو روز به روز محبوبیت های بیشتری را پیدا می کنند. ساخت یک اپلیکیشن که افراد بتوانند به سادگی به ویرایش تصاویر خود دست بزنند و فیلتر های جذابی به آنها اضافه کنند بسیار پرطرفدار خواهد بود.

54- ایده ساخت اپلیکیشن چت تصادفی:

این اپلیکیشن ها امکان ارتباط تصادفی با آدم های دیگری که در این اپلیکیشن ثبت نام کرده اند را فراهم می آورد. برای کسانی که به دنبال دوستان جدید و متفاوت میگردند و یا درونگرا هستند و دوستی ندارند بسیار مناسب می باشد. در آمد این اپلیکیشن ها می تواند به صورت فروش حق عضویت ماهانه باشد.

55- ایده ساخت اپلیکیشن مبتنی بر مکان:

برنامه هایی هستند که بسته به مکانی که در آن حضور دارید نتایج متفاوتی را نشان می دهند به عنوان مثال بازی های موبایل می توانند بسته به مکان شما تغییر کنند یا بازی هایی هستند که در مکان های واقعی به صورت واقعیت افزوده انجام می شوند مانند بازی pokemongo که افراد را به دنبال یک پوکیمون مجازی در اقصی نقاط شهر می گرداند.

درآمد این اپلیکیشن ها واقعا شیوه ای متفاوت دارد. برای بازی ها شما می توانید با فروش قدرت ها و جم ها پول کسب کنید و اگر بتتوانید با بازی یا اپلیکیشن خود افراد را به داخل فروشگاه ها یا موزه ها بکشانید می توانید حق ورودی دریافت کنید.

56- ایده ساخت اپلیکیشن مراقبت های بهداشتی بانوان:

برنامه هایی هستند که بسته به مکانی که در آن حضور دارید نتایج متفاوتی را نشان می دهند به عنوان مثال بازی های موبایل می توانند بسته به مکان شما تغییر کنند یا بازی هایی هستند که در مکان های واقعی به صورت واقعیت افزوده انجام می شوند مانند بازی pokemongo که افراد را به دنبال یک پوکیمون مجازی در اقصی نقاط شهر می گرداند.

درآمد این اپلیکیشن ها واقعا شیوه ای متفاوت دارد. برای بازی ها شما می توانید با فروش قدرت ها و جم ها پول کسب کنید و اگر بتتوانید با بازی یا اپلیکیشن خود افراد را به داخل فروشگاه ها یا موزه ها بکشانید می توانید حق ورودی دریافت کنید.

57- ایده ساخت اپلیکیشن جستجو کالا با عکس:

گاهی اوقات ممکن است با دیدن یک لباس بخواهید مشابه آن را بخرید اما نمی دانید از کجا و چگونه آن را باید تهیه کرد این قبیل اپلیکیشن ها به کمک پردازش تصویر می توانند با دریافت یک نمونه تصویر از کالای مورد نظر شما و جستجو در اینترنت مشابه آن را برای شما نمایش دهند و کاربر می تواند نسبت به خرید آن اقدام نماید.

58- ایده ساخت اپلیکیشن اسناد شخصی:

بسیاری از ما فایل ها اسنادی داریم که می خواهیم همیشه همراهمان باشند و از امنیت کافی برخوردار باشند. می توانید با ساخت یک اپلیکیشنذخیره اسناد نسبت به نگهداری این اوراق اقدام کنید. این اوراق می تواند اطلاعات هویتی یا مدارک شرکت یا هر چیز مهم دیگری باشد که در مواقع مورد نیاز باید دسترسی سریعی به آنها داشت یا بتوان آنها را با سایرین به اشتراک گذارد. می توانید حجم یا اشتراک این اپلیکیشن را بفروشید.

59- ایده ساخت اپلیکیشن طراحی باغ وفضای سبز:

طراحی فضای سبز و لندسکیپ علاوه بر دانش به سلیقه نیز بستگی دارد. بسیاری از افراد سلیقه خوبی برای این کار دارند اما تخصصی در این باره ندارند. به کمک این اپلیکیشن افراد می توانند چه در محیط دو بعدی یا سه بعدی و چه در حالت واقعیت افزوده یک فضای سبز طراحی کنند و آن را برای دیگران نمایش دهند و یا به فروش برسانند.در این اپلیکیشن طرح های بسیاری از گل ها، گیاهان و درخت ها وجود دارد که کاربر میتوانید از بین آنها انتخاب کرده و در محل مورد نظرش جایگذاری کند. همچنین می توان امکان دیدن وضعیت باق در فصول مختلف سال را نیز فراهم نمود.

60- ایده ساخت اپلیکیشن برای افراد مسن:

اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که اکثر کاربران جوان می توانند با انها کار کنند . اما افرادی که کمی مسن تر هستند چندان با انها آشنا نیستند و نمی توانند به راحتی با آنها کار کنند. به عنوان مثال اپلیکیشن هایی مانند اسنپ یا فروشگاه های اینترنتی برای انها دشوار است. می توانید با ساخت یک اپلیکیشن با رابط کاربر بسیار ساده برای افراد غیر آشنا به این محیط ها درآمدی خوبی کسب کنید . توجه داشته باشید که این افراد معمولا وضع مالی مناسبی دارند و می توانند به راحتی خرج کنند . چرا این خرج ها را از طریق اپلیکیشن شما انجام ندهند؟!

برای مشاوره رایگان ساخت اپلیکیشن تماس بگیرید:

61- ایده ساخت اپلیکیشن یادآور دارو:

بسیاری از افراد تاریخ و ساعت خورد داروهایشان را فراموش می کنند علی الخصوص افرادی که پا به سن گذاشته اند و تعداد زیادی دارو مصرف می کنند. می توانید با ساخت یک اپلیکیشن مدیریت مصرف دارو ها زمان، تاریخ و دز دارو های افراد را به آنها یادآوری کنید. دقت داشته باشید که رابط کاربری این اپلیکیشن می بایست بسیار ساده باشد تا افرادی که کمتر با برنامه های موبال اشنایی دارند هم بتوانند با آن کار کنند.

62- ایده ساخت اپلیکیشن فروشگاه پت:

تعداد حیوانات خانگی در حال افزایش هستند و امروزه کمتر خانه ای را می توان یافت که حیوان خانگی نداشته باشند. این حیوانات وسایل و نیاز های خاص خود را دارند. از غذا گرفته تا اسباب بازی و تشویقی ها . با ساخت اپلیکیشن فروشگاهی می توانند با فروش این کالاها درآمد خوبی را کسب کنید . همچنین می توانید پس از مدتی فروشگاهتان را به یک چند فروشندگی تبدیل کنید تا سایر فروشندگان یا وارد کنندگان نیز بتوانند محصولات خود را در آن بفروشند.

63- ایده ساخت اپلیکیشن فضای کار اشتراکی:

یک اپلیکیشن مناسب فریلنسر ها! افراد زیادی هستند که از پس هزینه های اجاره یک دفتر مستقل بر نمی آیند یا به صورت موقت نیاز به یک فضای کار دارند یا اتاق جلسات را مدت کوتاهی نیاز دارند. در بسیاری از شهر ها فضاهای کار اشتراکی وجود دارند که می توانید با هزینه های بسیار کمتر از یک دفتر اختصاصی از آنها استفاده کنید و محیط کار خود را از محیط خانه تفکیک نمایید. می توانید اپلیکیشنی بسازید که در یافتن و رزرو این فضاها به افراد کمک کند و در مقابل پورسانت بگیرید.

64- ایده ساخت اپلیکیشن مهاجران و پناهندگان:

افرادی که به تازگی به کشوری دیگر مهاجرت می کنند چیز های زیادی برای دانستن نیاز دارند. در مورد قوانین، فروشگاه ها، خودرو ها، مشاغل و غیره. می توان با طراحی یک اپلیکیشن مخصوص مهاجران مختلف به زبان خودشان منتشر کرد و مستقیما برای استفاده از محتوای آن اپلیکیشن را به فروش رساند. حتی می توان این اپلیکیشن را برای توریست ها نیز منتشر نمود.

65- ایده ساخت اپلیکیشن داستان نویسی و اشتراک:

در گذشته افراد مختلف داستان های کوتاه خود را در وبلاگ ها منتشر می کردند اما این روزها وبلاگ ها کمتر رونق دارند و اکثر افراد به سمت شبکه های اجتماعی کشیده شده اند.

می توانید با ساخت یک اپلیکیشن شبکه اجتماعی مخصوص نویسندگان غیر حرفه ای امکان انتشار داستان ها و روایت های آنها را فراهم آورید. همچنین می توانید امکانات خاصی را برای خوانندگان و نویسندگان در این اپلیکیشن محیا کنید. مانند ذخیره سازی یا دنبال کردن یک داستان، کیبورد آسان برای نوشتن و غیره.

66- ایده ساخت اپلیکیشن راهنمای مصرف کننده:

کالاها و وسایل مختلفی در اطراف ما وجود دارند که الزاما شیوه دقیق استفاده از آن ها را نمی دانیم. شما می توانید یک اپلیکیشن بسازید و دفترچه های راهنما یا شیوه صحیح استفاده از این وسایل را به صورت متنی یا تصویری در آن آموزش دهید. حتی می توانید در کنار این توضیحات پیشنهادی برای استفاده از افراد متخصص بدهید و از این طریق کسب درآمد کنید.

پرسش های متداول

چطور ایده اپلیکیشن خودم را پیاده سازی کنم؟

برای این کار میتوانید به سراغ سرویس های اپلیکیشن ساز هایی مانند پازلی بروید و یا با مراجعه به برنامه نویسان موبایل به صورت اختصاصی اپلیکیشن خود را بسازید.

چند ایده خوب برای ساخت اپلیکیشن چیست؟

ایده های خوب بسیاری برای ساختن اپلیکیشن وجود دارند مانند: اپ سالن زیبایی، اپ تحویل غذا، اپ فیتنس، اپ مجله خبری، اپ حوزه سلامت و غیره

چطور یک ایده خوب برای ساخت اپلیکیشن پیدا کنم؟

ابتدا مشکلات و تقاضاهای مردم را دنبال کنید سپس بازار و بازخورد عمومی را در نظر بگیرید. دنبال یک مشکل که نیاز به حل شدن داردبگردید . بر روی بازار های گوشه ای (niche markets) تمرکز کنید.

شما چه ایده های دیگری دارید؟ با ما در اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده است.

به اشتراک بگذارید:

سیاوش شماعیل‌زاده
سیاوش شماعیل‌زاده

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده است.

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن